Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heykel Asa II

Dersin Kodu : HY 214

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FEHMİ KANALMAZ
Prof.Dr. BİRNUR ERALDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Üç boyut algısını kazanır.
Plastik biçimleme becerisi kazanır.
Antik örneklerden büst kopyaları yapabilir.
Canlı modellerden büst etütleri yapabilir.
Negatif kalıplardan pozitif büst dökümleri yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme ve kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak

Dersin İçeriği : Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Boüm Heykel Kil Atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi Sözlü anlatım
2 Çizim Çalışmaları Eskiz çizimler Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
3 Antik Sanat Örneklerinin İncelenmesi ve Tartışılması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
4 Antik Büst Kopya Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
5 Antik Büst Kopya Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
6 Antik Büst Kopya Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
7 Yapılan Çalışmaların Alçı Kalıbının Alınması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Uygulamalı sınav
9 Canlı Modelden Çizim Çalışmaları Eskiz çizimler Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
10 Canlı Modelden Büst Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
11 Canlı Modelden Büst Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
12 Canlı Modelden Büst Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
13 Canlı Modelden Yorumlanmış Büst Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
14 Canlı Modelden Yorumlanmış Büst Çalışması Örnek inceleme Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
15 Kalıp Alma ve Döküm Kalıp hazırlığı Ürüne ilişkin eleştiri ve değerlendirme
16/17 Fİnal Sınavı Final sınavına hazırlık Uygulamalı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Plowman, J. 2003. The Manual of Techniques. London:A&C Black.
 Read, H. 2004. Modern Sculpture –a Concise History. Thames & Hudson.
 Benjamin,A. 1997. Sculpture: Contemporary Form and Theory. Academy Press.
 Read, H. 2004.Modern Sculpture A Concıse History.London: Thames & Hudson World of Art.
 Duby, G. & Daval, J. 2002. Scultpture: From Antiquity To the Present Day.Tokyo: Taschen
 Gimenez, C. & Nash, S., A.1997. A Century of Scultpture, The Nasher Collection.New York:Solomon R Guggenheim Museum.
 Hedgecoe, J. 2005. Henry Moore A monumental Vision. Köln: Taschen.
 Tucker, W. 2005.The Language of Sculpture. London: thames & Hudson.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 4 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 0
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 3
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 5
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 0
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 218
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.72
Dersin AKTS Kredisi: 9