|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik Asa II |
|
Dersin Kodu |
: |
GF 214 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Tasarım alanına ait genel kavramları öğrenir. 2. Tasarım kültürü hakkında bilgi sahibi olur. 3. Bir fikrin, mesajın, veya kavramın vb. grafik düşünme yöntemine uygun olarak görselleştirme becerisi kazanır. 4. Briefe uygun konsept oluşturmayı öğrenir. 5. Konsepte uygun görsel çözümler üretir. 6. Tasarım düşüncesini uygun dijital araçlar görselelştirmeyi öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sosyal veya kültürel bir ileti ya da kurum tanıtımınının uygun iletişim kanallarında yaratıcı çözümler hazırlayarak tasarlayabilme becerisini kazandırmak; uygun görsel çözümler üretebilmesi sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, grafik tasarım algısı kazandırılmaktadır. Yapılan projeler ile, grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi yöntemi kazandırılmaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
"Bahar dönemi" atölye dersi işleniş yönteminin öğrencilerle paylaşımı, beklentiler. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
2 |
"TASARIMDA TİPOGRAFİ" Araştrma ödevi olarak öğrencilere verilir ve sonraki hafta getirmeleri söylenir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
3 |
"TASARIMDA TİPOGRAFİ" ödev teslimleri ve değerlendirmesi. Tipografinin öne çıktığı grafik ürünler sunumu ve tartışma. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
4 |
Kurumsal İletişim tasarımı |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
5 |
PROJE: Kurumsal İletişim Tasarımı. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
6 |
Kurumsal iletişim tasarımı Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler yorumlanır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
7 |
Kurumsal iletişim tasarımı Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler yorumlanır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
8 |
PROJE teslim: Ara sınav |
|
|
|
9 |
"TASARIM ve TEKNOLOJİ" Araştrma ödevi olarak öğrencilere verilir ve sonraki hafta getirmeleri söylenir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
10 |
"TASARIM ve TEKNOLOJİ" ödev teslimleri ve değerlendirmesi. teknolojinin grafik tasarım alanı içerisindeki yeri tartışılır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
11 |
"TASARIMDA FOTOĞRAF" Araştrma ödevi olarak öğrencilere verilir ve sonraki hafta getirmeleri söylenir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
12 |
"TASARIMDA FOTOĞRAF" ödev teslimleri ve değerlendirmesi. Fotografik görüntünün ön planda olduğu grafik ürünlerin sunulur ve tartışılır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
13 |
"TASARIMDA İLLÜSTRASYON" Araştrma ödevi olarak öğrencilere verilir ve sonraki hafta getirmeleri söylenir. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
14 |
"TASARIMDA İLLÜSTRASYON" ödev teslimleri ve değerlendirmesi. İllüstrasyon tekniği ile oluşturulan görüntünün ön planda olduğu grafik ürünlerin sunumu yapılır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
15 |
Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler yorumlanır. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
|
|
16/17 |
PROJE teslim: Final Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Poynor , Rick (2003), “No More Rules: Graphic Design and Postmodernism” Laurence King Pub.
- Design Culture, An Anthology of Writing From the AIGA Journal of Graphic Design
- Design Literacy, Understanding Graphic Design, Steven Heller, Karen Pomeroy
- Looking Closer, Critical Writings on Graphic Design
- Practices in Graphic Design, Tad Crawford
- Visible Signs, David Crow
- Grafik Tasarım alanı ile ilgili süreli yayınlar, makaleler, kataloglar.
- Becer, Emre, "Modern Sanat ve Yeni Tipografi"
- Richard Hollis "A Brief History of Graphic Design"
- Aydoğan, Filiz (2004). Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar, İst: Mediacat.
- Erdoğan, İrfan(2002). Understanding Communication. Ankara: Erk Pub.
- Fiske, John(2003), Introduction to Communication Studies, Ankara: Bilim ve Sanat Pub.
- Oskay, Ünsal, (1993). Cultural Functions of Mass Comunication. Ist: Der Pub.
- Himpe, Tom (2006), “Advertising is Dead Long Live Advertising”, Thames&Hudson Pub.
- Bektaş, Dilek, "Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi"
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
4 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
4 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
3 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
6 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 216 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|