|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 417 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZHAN KIRDÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özel eğitim alanındaki temel kavram, kuram ve tekniklerini söyler. Özel eğitim alanındaki çağdaş terminolojiyi tanımlar Farklı güçlüklerin karakteristikleri tanımlar Özel eğitime gereksinim duyan bireyler ve ailelerine yönelik hizmetleri uygular Özel eğitime gereksinim duyan bireylerin sosyal ve eğitsel ihtiyaçlarını
karşılamak için genel yöntem ve stratejileri uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiyede özel eğitim uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Özel eğitime giriş |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
2 |
Özel eğitime giriş |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
3 |
Özel eğitime giriş |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
4 |
İşitme Engellilerin Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
5 |
Görme Engellilerin Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
6 |
Ortapedik Engellilerin Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
7 |
Konuşma Engellilerin Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
8 |
Ara Sınavı |
|
|
|
9 |
Uyumsuz Çocukların Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
10 |
Uyumsuz Çocukların Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
11 |
Zihinsel Engellilerin Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
12 |
Zihinsel Engellilerin Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
13 |
Özgül Öğrenme Güçlüğü |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
14 |
Üstün Zekalıların Eğitimi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
15 |
Engelli Ailelerine Rehberlik |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Diken. H. İ.(2008);Özel Eğitime Gereksinimei Olan Çocuklar ve Özel Eğitim.(Edit).Diken ve Diğerleri.Pegem Akademi. Ankara
Ataman .A, (2003) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel eğitime Giriş .( Edit )A. Ataman ve Ö. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.Ankara
Özgür. İ,(2008 ).Engelli Çocuklar ve Eğitimi ´Özel Eğitim 2. baskı.´ Karahan Kitabevi Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
2 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
0 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
0 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|