Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rehberlik

Dersin Kodu : MB 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Rehberlik hizmetlerinin önemini kavrama
Rehberliğin tanımını yapabilecek; amacını ve ilkelerini açıklayabilme
Başlıca rehberlik türlerini kavrama
rehberliğin hizmet alanlarını açıklayabilme
Başlıca rehberlik modellerini açıklayabilme
Bireyi tanıma tekniklerini açıklayabilme
Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını kavrama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin çağdaş eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini anlamaları, rehberlik hizmetlerini sunabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları amaçlanmıştır

Dersin İçeriği : Rehberliğin tanımı,rehberlik türleri, rehberliğin ilkeleri,rehberlik servisleri,rehberlik modelleri ,rehberlik hizmet alanları, bireyi tanıma teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenci kişilik hizmetleri ve Rehberlik konu okuma Etkileşime dayalı
2 Rehberlik hizmetleri alanları konu okuma Etkileşime dayalı
3 Rehberlik hizmetleri alanları konu okuma Etkileşime dayalı
4 Rehberliğin ilkeleri ve amacı konu okuma Etkileşime dayalı
5 Rehberliğin ortaya çıkmasını gerektiren nedenler konu okuma Etkileşime dayalı
6 Rehberlik hizmetlerinin türleri konu okuma Etkileşime dayalı
7 Eğitsel Rehberlik konu okuma Etkileşime dayalı
8 Ara sınav test test
9 Mesleki Rehberlik konu okuma Etkileşime dayalı
10 Kişisel sosyal rehberlik konu okuma Etkileşime dayalı
11 Rehberlikte örgütlenme konu okuma Etkileşime dayalı
12 Bireyi tanıma teknikleri : testler konu okuma Etkileşime dayalı
13 Bireyi tanıma teknikleri : test dışı teknikler konu okuma Etkileşime dayalı
14 Psikolojik Danışma Kuramları konu okuma Etkileşime dayalı
15 Okulda karşılaşılan sorunlar ve rehberlik konu okuma Etkileşime dayalı
16/17 Final Sınavı test çözme test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yeşilyaprak, Binnur(2001)Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Ankara:Nobel Yayınları
 Can, G.(Edt). (2002) Psikolojik Danışma ve Rehberlik. PegemA Yayıncılık, Ankara.
 Kuzgun, Yıldız. (1997) Rehberlik ve Psikolojik Danışma. ÖSYM Yayınları,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 1
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 0
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 0
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 0
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 2
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 0
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3