Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rehberlik hizmetlerinin önemini kavrama Rehberliğin tanımını yapabilecek; amacını ve ilkelerini açıklayabilme Başlıca rehberlik türlerini kavrama rehberliğin hizmet alanlarını açıklayabilme Başlıca rehberlik modellerini açıklayabilme Bireyi tanıma tekniklerini açıklayabilme Rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını kavrama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin çağdaş eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini anlamaları, rehberlik hizmetlerini sunabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmaları amaçlanmıştır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rehberliğin tanımı,rehberlik türleri, rehberliğin ilkeleri,rehberlik servisleri,rehberlik modelleri ,rehberlik hizmet alanları, bireyi tanıma teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenci kişilik hizmetleri ve Rehberlik |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
2 |
Rehberlik hizmetleri alanları |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
3 |
Rehberlik hizmetleri alanları
|
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
4 |
Rehberliğin ilkeleri ve amacı |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
5 |
Rehberliğin ortaya çıkmasını gerektiren nedenler |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
6 |
Rehberlik hizmetlerinin türleri |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
7 |
Eğitsel Rehberlik |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
8 |
Ara sınav |
test |
test |
|
9 |
Mesleki Rehberlik |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
10 |
Kişisel sosyal rehberlik |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
11 |
Rehberlikte örgütlenme |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
12 |
Bireyi tanıma teknikleri : testler |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
13 |
Bireyi tanıma teknikleri : test dışı teknikler |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
14 |
Psikolojik Danışma Kuramları |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
15 |
Okulda karşılaşılan sorunlar ve rehberlik |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
test çözme |
test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
1 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
4 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
1 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
0 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
2 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
0 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|