Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Müze Eğitimi Ve Uygulamaları

Dersin Kodu : RS 409

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Müzeciliğin tarihsel gelişimini tanımlar.
Müzelerin amaçlarını ve türlerini listeler.
Müzelerin eğitimdeki yeri ve öneminin altını çizer.
Müze ziyareti öncesi yapılacakları listeler.
Müzede uyulması gereken kurallar ve müzede yapılabilecek etkinlikleri listeler.
Müze ziyareti sonrası yapılabilecek ders etkinliklerini seçer.
Ortaokul ve lise öğrencileri için müze rehberi hazırlamanın öneminin altını çizer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Müzeciliğin tarihi, müzeler ve görsel sanatlar eğitimi, müzelerin amaçları, işlevleri, müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanmak ve müze bilinci oluşturmak.

Dersin İçeriği : Ders müzeciliğin tarihi, müzelerin amaçları, işlevleri, görsel sanatlar eğitiminde müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanmak ve müze bilinci oluşturmayı içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların yanıtımı ve araştırma konularının seçimi. Dersin tanıtımına yönelik ön bilgiler Anlatım, soru-cevap, tarışma
2 Müze nedir? Müze çeşitleri nelerdir? Müze ve müze çeşitlerine yönelik fotoğtaflar ve metinler. Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
3 Müzelerin işlevleri nelerdir? Müze görevlileri ile görüşme ve bunun kaydı. Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim, görüşme
4 Türk ve dünya müzelerine genel bir bakış. Türk ve dünya müzelerine yönelik fotoğraflar ve bilgiler. Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
5 Müze ve eğitim. Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. Fotoğraflar ve metinler Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
6 Görsel sanatlar eğitimi ve müze eğitimi. Müze ziyareti öncesi genel hazırlıklar. Fotoğraflar ve metinler Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
7 İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik müze rehberi hazırlama. Örnek müze rehberleri ve gerekli materyaller. Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
8 Vize
9 Adana Arkeoloji Müzesi’nin ziyaret edilmesi ve müze eğitimi etkinliklerinin gerçekleştirilmesi. Müze yönetimi ile bağlantı kurma. Etkinlikler için malzemeler. Gezi-gözlem
10 Adana Arkeoloji Müzesi ziyareti ile ilgili bilgilerin ve izlenimlerin tartışılması. Müze eğitimi ve yaratıcı drama. Fotoğtaflar ve etkinlik dosyaları Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
11 Karatepe-Aslantaş Açıkhava Müzesi ve Halet Çambel ile ilgili belgesel izleme. Karatepe-Aslantaş Açıkhava Müzesi ve Halet Çambel ile ilgili ön araştırma. Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
12 Karatepe-Aslantaş Açıkhava Müzesi ziyareti. Müze yönetimi ile bağlantı kurmave ulaşım sorununun çözlümesi Gezi-gözlem
13 Proje konularının sunumu. Projelerin ön incelemesi Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
14 Proje konularının sunumu. Projelerin ön incelemesi Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
15 Proje konularının sunumu. Projelerin ön incelemesi Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim
16/17 Final (Proje konularının sunumu ve değerlendirme) Projelerin ön incelemesi Anlatım, soru-cevap, tarışma, gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Buyurgan, Serap ve Levent Mercin. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze eğitimi ve Uygulamaları. Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
 Gartenhaus, Alan R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Ankara. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
 Abacı, Oya. (2005). Çocuk ve Müze Kültürel Değerlerimizi Tanımak İçin Müzeleri Gezelim. Morpa Kültür yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 2
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 0
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 0
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 3
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 2
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 3
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 2
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 2
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 2
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 89
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.56
Dersin AKTS Kredisi: 4