Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanat Metinleri İnceleme I

Dersin Kodu : RS 419

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUSTAFA OKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat ve sanat yönetimi ile ilgili malzeme ve teknikler ile kavram ve terimler konusunda bilgi sahibidir.
Sanatın her alanında tarihsel örnekleri, dönemleri, akım ve sanatçıları üslup, konu ve malzeme ve teknik özellikleri ile tanıyacak şekilde sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
Mesleki etik değerler konusunda bilgi sahibidir
Zaman ve mekan koşullarını değerlendirerek bu koşullar çerçevesinde bir proje tasarlar ve yönetir.
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır
Tanıtım ve halkla ilişkiler alanlarındaki temel bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : ÖĞRETMEN ADAYLARININ SANAT ESERLERİNİ ANALİZ ETMEDE GEREKEN KURALLARI ÖĞRENMELERİNE YÖNELİKTİR

Dersin İçeriği : DERSTE RESİM,HEYKEL,GRAFİK,SİNEMA,FOTOĞRAF VE REKLAM ALANLARINDAKİ ÖRNEKLER ÜZERİNDE DURULARAK,SANAT ESERLERİNDE KULLANILAN MALZEME VE TEKNİKLER İNCELENECEKTİR

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : BÖLÜM ÇOK AMAÇLI SALONU


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 SANAT ESERLERİ İNCELEMENİN ÖNEMİ SÖZLÜ ANLATIM
2 SANATIN ANLAMI SÖZLÜ ANLATIM
3 SANAT ELEMANLARI VE İLKELERİ 1 SÖZLÜ ANLATIM
4 SAANT ELEMANLARI VE İLKELERİ 2 SÖZLÜ ANLATIM
5 SANAT ELEMANLARI VE İLKELERİ 3 SÖZLÜ ANLATIM
6 SOYUT TASARIMLARIN ANALİZİ SÖZLÜ ANLATM
7 ELEŞTİRİ,SANATESERLERİNİN ELEŞTİRİSİ SÖZLÜ ANLATIM
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ GÖSTERGEBİLİMSEL YÖNTEM SÖZLÜ ANLATIM
10 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ PSİKOLOJİK SÖZLÜ ANLATIM
11 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ SOSYOLOJİK SÖZLÜ ANLATIM
12 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ TARİHSEL SÖZLÜ ANLATIM
13 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ FEMİNİST SÖZLÜ ANLATIM
14 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ FELSEFİ SÖZLÜ ANLATIM
15 ÖRNEK ESER ANALİZLERİ KARŞILAŞTIRMALI SÖZLÜ ANLATIM
16/17 FİNAL FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   FISCHER, Ernst; Sanatın Gerekliliği, 1995 GOMBRICH, E.H.; Sanatın Öyküsü, 1986 HOLLINGSWORTH, Mary; Dünya Sanat Tarihi, 2009 READ, Herbert; Art and Society
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 4
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 4
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 4
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 4
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 4
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 4
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2