Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sınıf Yönetimi

Dersin Kodu : MB 309

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıfın genel özelliklerini açıklar
Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder.
Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar
Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır
Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar
Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder
Sınıf yönetim stratejilerinin benzerlik ve farklıklarını tartışır
Sınıf yönetim stratejilerini ve ilkelerini örnek olaylar üzerinde uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı Introduction of the course İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
2 Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
3 Sınıf yönetimini etkileyen faktörler İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
4 Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
5 Sınıf kuralları ve prosedürleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
6 Etkili öğretim İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
7 Zaman yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
8 Ara sınav İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Yazılı test
9 Motivasyon İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
10 Disiplin modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
11 Disiplin modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
12 Disiplin modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
13 Davranış yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
14 Etkili iletişim İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
15 Aile -öğretmen ilişkileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
16/17 Final sınavı İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım, soru-cevap, grup tartışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Şükran Kılbaş, (2010). Etkili Sınıf Yönetimi, Ankara: Gazi Kitapevi
 Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
 Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 0
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 0
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 0
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 5
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 57
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.28
Dersin AKTS Kredisi: 2