|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıfın genel özelliklerini açıklar
Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder.
Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar
Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır
Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar
Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder
Sınıf yönetim stratejilerinin benzerlik ve farklıklarını tartışır
Sınıf yönetim stratejilerini ve ilkelerini örnek olaylar üzerinde uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı
Introduction of the course |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
2 |
Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
3 |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörler
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
4 |
Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
5 |
Sınıf kuralları ve prosedürleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
6 |
Etkili öğretim
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
7 |
Zaman yönetimi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Yazılı test |
|
9 |
Motivasyon |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
10 |
Disiplin modelleri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
11 |
Disiplin modelleri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
12 |
Disiplin modelleri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
13 |
Davranış yönetimi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
14 |
Etkili iletişim |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
15 |
Aile -öğretmen ilişkileri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şükran Kılbaş, (2010). Etkili Sınıf Yönetimi, Ankara: Gazi Kitapevi
Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
0 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
5 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
0 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
5 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 57 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|