|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dijital Sanat Çalışmaları I |
|
Dersin Kodu |
: |
RSS323 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SONER TİRE Öğr.Gör. SONER TİRE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1960 sonrası sanat akımlarını tanır. Teknoloji ve sanat arasındaki karşılıklı ilişkiyi sanat tarihi,sanat akımları ve sanat ürünleri ile açıklar. Dijital teknoloji ile üretilen sanat ürünlerini tanır. Dijital teknolojiyi kullanarak sanat ürünleri ortaya koyar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dijital tekniklerin çağdaş sanat ve sanatçılara sağladığı çeşitli olanakları tanımak;
plastik sanatlarda bu olanakları kullanarak bireyin kendini sanatsal olarak ifade
edebileceği yeni sanat ürünleri tasarlamak ve uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste dijital tekniklerin çağdaş sanat ve sanatçılara sağladığı çeşitli olanaklar örneklerle tartışılmaktadır;
plastik sanatlarda dijital teknikler kullanarak bireyin kendini sanatsal olarak ifade
edebileceği yeni sanat ürünleri tasarlanmakta ve uygulama çalışmaları yapılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat ve Teknoloji Kavramlarına Giriş |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Modern Sanat ve Yeni Eğilimler |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Modern Sanat ve Yeni Eğilimler-Kavramsal Sanat |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Modern Sanat ve Yeni Eğilimler-Happening-Performans Sanatı |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Modern Sanat ve Yeni Eğilimler-Art Povera- Land Art |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Dijital Olarak Değiştirilmiş İmgeler |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Dijital Teknoloji ve Sanat Ürünü |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav-Vize |
|
|
|
9 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Tasarımı |
Projelerin Ön İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Tasarımı |
Projelerin Ön İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları-Proje |
Projelerin İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları-Proje |
Projelerin İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları-Proje |
Projelerin İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları-Proje |
Projelerin İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları-Proje |
Projelerin İncelemesi |
Görsel ve Sözel Anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı-Ürün Değerlendirme |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dijital Çağın Sanatı, WANDS, BRUCE, Akbank Yayınları, 2006
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi, 1991
Arayışlar, Nancy Atakan, YKY, 1998
Video Sanatı, Levend Kılıç, Hil Yayınları, 1995
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Video Sanatı Enstalasyon - Film - Performans, Muammer Bozkurt, Bileşim Yayıncılık, 2005
Modernizmden Postmodernizme Sanat, Mehmet Yılmaz, Ütopya, 2006
Conceptual Art, Tony Godfrey, Phaidon, 2003
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
1 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
0 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
3 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|