|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yaratıcı Drama I |
|
Dersin Kodu |
: |
RSS317 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yaratıcı düşünme yeteneği kazanır Yeni durumlar karşısında tahminlerde bulunur, çözüm arar. Mevcut bilgilerden yeni sentezler yapar. Sorunlara farklı çözüm yolları üretir. Yeni durumlara kolayca uyum sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
• Her alanda yaratıcı, kendine yetebilen, kendini tanıyan, çevresiyle iletişim kurabilen ve bunu geliştirebilen, ifade gücü ve biçimleri artmış bireyler yetiştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde dramanın ne olduğunu açıklama, ilişkili diğer kavramlarla (psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, vb.) farklarını ortaya koyma,çocuklarla dramanın tarihçesi, eğitimde dramanın yapılandırılması ve aşamaları, yaş grupları ve uygulama alanlarına göre eğitimde drama, eğitimde dramanın ortamı, öğretmen nitelikleri, eğitimde drama teknikleri, değerlnedirme, eğitimde dramanın kullanımına ilişkin örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi |
Okuma-tartışma |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
2 |
Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri |
Okuma-tartışma |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
3 |
Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri |
Okuma-tartışma |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
4 |
Duyu Çalışmaları |
Okuma-tartışma |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
5 |
Fotoğraftan doğaçlama |
Okuma-tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
6 |
Nesnelerden Doğaçlama |
Okuma-tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
7 |
Drama kavram, teknik ve süreçle ilgili makale okuma-değerlendirme |
Okuma-tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav Ön Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Resim Dersi Planı Örneği |
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
10 |
Sanat ve Doğaçlama Ders Planı Örneği |
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
11 |
Bir Takım Olarak Ders Planı Hazırlama |
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
12 |
Bireysel Ders Planı Hazırlama |
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
13 |
Drama planlarının değerlendirilmesi |
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
14 |
Drama planlarının değerlendirilmesi |
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
15 |
Eğitim dönemin değerlendirilmesi
|
Okuma, tartışma, sunum |
Sözlü anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Final |
Okuma, tartışma, sunum |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kırkar, A. 2008. İlköğretim Derslerinde Yaratıcı Drama Uygulamaları. Çınar
Üstündağ, T. 2013 Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegem A
Üstündağ, T. 2010. Yaratıcılığa Yolculuk. Pegem A
Akoğuz, A., Yaratıcı Drama Etkinlikleri, Final Kültür Sanat Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
4 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
3 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
3 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
3 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
2 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
4 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
5 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
1 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
3 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
4 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|