|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilim ve bilimsel bilginin niteliklerini kavrar Bilimin değerini açıklar Bilgiye ulaşma yollarını ve bunlar arasındaki farkları söyler Bilimsel yöntemin aşamalarını açıklar Bilimsel araştırmanın aşamalarını kavrar Bir araştırma raporu hazırlama becerisi geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilim ve bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar ve bilimsel araştırmanın aşamaları hakkında bir görüş oluşturmak amaçlanmaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçerik amaçlar ve öğrenci düzeyi doğrultusunda hazırlanmıştır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilginin Kaynağı ve Problem Çözmenin Pratik Dayanakları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Bilginin Kaynağı ve Problem Çözmenin Pratik Dayanakları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Bilimin Tanımı ve Bilimin Türleri |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Bilimin Tanımı ve Bilimin Türleri |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Bilimsel Yöntemin Tanımı ve Aşamaları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Bilimsel Yöntemin Tanımı ve Aşamaları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Araştırmanın Tanımı ve Aşamaları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Araştırmanın Tanımı ve Aşamaları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Araştırmanın Planlanması |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Araştırmanın Planlanması |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Araştıma Raporunun Aşamaları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, bireysel çalışma, |
|
13 |
Araştıma Raporunun Aşamaları |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, bireysel çalışma |
|
14 |
Araştırma Raporunun Hazırlanması |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
15 |
Araştırma Raporunun Hazırlanması |
Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması |
Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, grup çalışması |
|
16/17 |
Yarı yıl sonu Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aybek,B.(2011). Bilimsel Araştırma Ders Notları,Adana
Karasar,N.(1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara: Sanem Matbaası
Sarpkaya,R.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık
Ekiz,D.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2.Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
3 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
1 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
1 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
1 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
1 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
1 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
1 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
1 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
1 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
2 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
1 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|