Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Dersin Kodu : RS 325

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilim ve bilimsel bilginin niteliklerini kavrar
Bilimin değerini açıklar
Bilgiye ulaşma yollarını ve bunlar arasındaki farkları söyler
Bilimsel yöntemin aşamalarını açıklar
Bilimsel araştırmanın aşamalarını kavrar
Bir araştırma raporu hazırlama becerisi geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilim ve bilimsel araştırmayla ilgili temel kavramlar ve bilimsel araştırmanın aşamaları hakkında bir görüş oluşturmak amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği : İçerik amaçlar ve öğrenci düzeyi doğrultusunda hazırlanmıştır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilginin Kaynağı ve Problem Çözmenin Pratik Dayanakları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
2 Bilginin Kaynağı ve Problem Çözmenin Pratik Dayanakları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
3 Bilimin Tanımı ve Bilimin Türleri Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
4 Bilimin Tanımı ve Bilimin Türleri Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
5 Bilimsel Yöntemin Tanımı ve Aşamaları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
6 Bilimsel Yöntemin Tanımı ve Aşamaları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
7 Ara sınav
8 Araştırmanın Tanımı ve Aşamaları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
9 Araştırmanın Tanımı ve Aşamaları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
10 Araştırmanın Planlanması Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
11 Araştırmanın Planlanması Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma
12 Araştıma Raporunun Aşamaları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, bireysel çalışma,
13 Araştıma Raporunun Aşamaları Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, bireysel çalışma
14 Araştırma Raporunun Hazırlanması Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, grup çalışması
15 Araştırma Raporunun Hazırlanması Konuyla ilgili kitap, makale ve çalışmaların taranması Düz anlatım,soru-cevap, tartışma, grup çalışması
16/17 Yarı yıl sonu Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aybek,B.(2011). Bilimsel Araştırma Ders Notları,Adana
 Karasar,N.(1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara: Sanem Matbaası
 Sarpkaya,R.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık
 Ekiz,D.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2.Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 3
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 1
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 0
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 1
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 1
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 1
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 1
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 1
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 1
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 1
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 2
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 0
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3