|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Paleolitik dönemden Ortaçağ’a kadar resim sanatı örneklerinin incelendiği slayt sunumu. |
Slayt gösterisi hazırlama |
Anlatım, tartışma, soru-cevap. |
|
2 |
Önceki hafta çalışmasının devamı olarak, bir tarihi dönemin ya da bir uygarlığın resim anlayışının çağdaş malzemeyle yorumlanması. |
Slayt gösterisi hazırlama |
Eleştiri, tartışma |
|
3 |
Ön Rönesans ustalarının sanat eserlerinin incelenmesi. Toz pigmentlerden, boya yapımının öğretilmesi ve uygulama çalışması. Bu dönem resimlerinden birinin yeniden yorumlanması.
|
Slayt gösterisi hazırlama |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Önceki hafta çalışmasına devam |
İlgili sanatçıların belirlenmesi |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Tuval yapımının gösterilmesi.
|
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
Anlatım ve uygulama yoluyla gösterme |
|
6 |
Rönesans Dönemi sanatçılarından birinin sanatını anlatan bir filmin izlenmesi. Ardından dönemin sanat anlayışı ve sanatçının ayırt edici özelliklerinin tartışılması.
|
Filmin edinilmesi ve slayt gösterisinin hazırlanması |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Atölyede hazırlanan bir düzenlemeden natüralist anlayışta tuval üzerine yağlıboya çalışması.
|
Konuyla ilgili sanatçılar hakkında okumak |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Vize sınavı |
|
|
|
9 |
Kiaraskuro çalışması.
Barok döneminin önde gelen sanatçılarının eserlerine ilişkin slayt gösterisi. Barok dönemin temel karakterlerinin belirlenmesi Işık-gölge zıtlığının kullanılarak tuval üzerine yağlıboya bir çalışma üretilmesi. |
Slayt gösterisi hazırlamak |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Önceki haftanın çalışmasına devam
|
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Rokoko dönem ustalarını ve başyapıtlarını anlatan slayt gösterisi. Rokoko dönem resminin temel karakterinin ve renk paletinin saptanması. Dönemin renk paletine dayalı bir portre çalışması.
|
Slayt gösterisi hazırlamak |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Önceki haftanın çalışmasına devam |
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
13 |
19. yüzyıl sanat hareketi olan realist dönem sanatçılarını anlatan slayt sunumu.
Realizmin ayırt edici özelliklerinin saptanması. Dönemin başyapıtlarından birinin kopya edilmesi.
|
Slayt gösterisi hazırlamak |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Önceki haftanın çalışmasına devam |
İlgili sanat eserlerinin incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Dönem boyunca üretilen resimlerin sunulması ve değerlendrilmesi |
Uygun ortamın hazırlanması |
Resimler hakkında yorum |
|
16/17 |
Final Sınavı. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
0 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
0 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
0 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
0 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
3 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
0 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
3 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
0 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
3 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
0 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|