Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resim Seçmeli Atölye III

Dersin Kodu : RS 303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ÇAPAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Resim sanatının farklı tekniklerini öğrenirler.
Kendi sanatsal dillerini oluştururlar
Kendi yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirirler.
Sanatın farklı tekniklerini öğretebilir konuma gelirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, resim sanatının temel tekniklerinin, kavramlarının ve ilkelerinin teorik ve uygulamalı çalışmalar aracılığı ile kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği : Dersin içeriği, resim sanatını anlamak için gerekli kuram ve kavramların öğretimini ve farklı tekniklerin öğretimini içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Paleolitik dönemden Ortaçağ’a kadar resim sanatı örneklerinin incelendiği slayt sunumu. Slayt gösterisi hazırlama Anlatım, tartışma, soru-cevap.
2 Önceki hafta çalışmasının devamı olarak, bir tarihi dönemin ya da bir uygarlığın resim anlayışının çağdaş malzemeyle yorumlanması. Slayt gösterisi hazırlama Eleştiri, tartışma
3 Ön Rönesans ustalarının sanat eserlerinin incelenmesi. Toz pigmentlerden, boya yapımının öğretilmesi ve uygulama çalışması. Bu dönem resimlerinden birinin yeniden yorumlanması. Slayt gösterisi hazırlama Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
4 Önceki hafta çalışmasına devam İlgili sanatçıların belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
5 Tuval yapımının gösterilmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi Anlatım ve uygulama yoluyla gösterme
6 Rönesans Dönemi sanatçılarından birinin sanatını anlatan bir filmin izlenmesi. Ardından dönemin sanat anlayışı ve sanatçının ayırt edici özelliklerinin tartışılması. Filmin edinilmesi ve slayt gösterisinin hazırlanması Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
7 Atölyede hazırlanan bir düzenlemeden natüralist anlayışta tuval üzerine yağlıboya çalışması. Konuyla ilgili sanatçılar hakkında okumak Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
8 Vize sınavı
9 Kiaraskuro çalışması. Barok döneminin önde gelen sanatçılarının eserlerine ilişkin slayt gösterisi. Barok dönemin temel karakterlerinin belirlenmesi Işık-gölge zıtlığının kullanılarak tuval üzerine yağlıboya bir çalışma üretilmesi. Slayt gösterisi hazırlamak Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
10 Önceki haftanın çalışmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
11 Rokoko dönem ustalarını ve başyapıtlarını anlatan slayt gösterisi. Rokoko dönem resminin temel karakterinin ve renk paletinin saptanması. Dönemin renk paletine dayalı bir portre çalışması. Slayt gösterisi hazırlamak Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
12 Önceki haftanın çalışmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
13 19. yüzyıl sanat hareketi olan realist dönem sanatçılarını anlatan slayt sunumu. Realizmin ayırt edici özelliklerinin saptanması. Dönemin başyapıtlarından birinin kopya edilmesi. Slayt gösterisi hazırlamak Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
14 Önceki haftanın çalışmasına devam İlgili sanat eserlerinin incelenmesi Anlatım, soru-cevap, gösterim ve tartışma
15 Dönem boyunca üretilen resimlerin sunulması ve değerlendrilmesi Uygun ortamın hazırlanması Resimler hakkında yorum
16/17 Final Sınavı. Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Berger, John. (1999). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
 Çalıkoğlu, Levent. (2001). Mehmet Güleryüz. İstanbul: Artist Yayın Endüstrisi Ltd.
 Eyüboğlu, Bedri Rahmi. (1986). Resme Başlarken. Ankara: Bilgi yayınevi.
 Gombrich, Ernst. (1992). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
 İpşiroğlu, Mazhar Ş. (1985). Bozkır Rüzgârı Siyah Kalem. İstanbul: Ada Yayınları.
 İleri, Cem. Fahrelnissa ile Nejad-Gökkuşağında İki Kuşak. İstanbul: İstanbul Modern Sanat Müzesi.
 Lynton, Norbert. (1991). Modern sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
 Erol, Turan. (1984). Günümüz Türk Resminin Oluşum Sürecinde Bedri Rahmi Eyüboğlu Yetişme Koşulları, Sanatçı Kişiliği. İstanbul: Cem Yayınevi.
  Müze Katalogları, Sanatçı Katalogları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 0
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 0
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 0
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 3
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 0
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4