Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Resim Asa III

Dersin Kodu : RS 313

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CEM DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tasarlanan resmi eskiz ve taslak çizimlerle geliştirme
Yağ ve su bazlı boyalarla uygulama çalışmaları yapabilme
İmgesel düşünme yetilerini geliştirme
Çağdaş teknolojileri sanatsal çalışmalarında kullanabilme
Sanatsal ve kültürel birikimlerini geliştirme ve çalışmalarına yansıtabilme
Sanatı bir bilgi alanı olarak kavrama
Yaratıcılık ve özgünlüğün sanatsal değerler olduğunu sanat pratiği içinde kavrama
Sorumluluk,işbirliği ve dayanışmanın birer değer olduklarını sanat pratiği içinde kavrama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Leke çizgi renk doku değer espas ışık gölge gibi plastik sanatların temel öelerini denge ritm hareket zıtlık bütünlük vurgu vb gibi temel kompozisyon ögeleriyle birlikte kullanarak bir resmi (kompozisyonu) desen eskiz taslak vb çalışmalarla tasarlamak, geliştirmek ve uygulamak.

Dersin İçeriği : Bu ders plastik sanatların temel ilkelerini ve ögelerini kullanarak bir resmin kurgulanmasını, geliştirilmesini ve uygulanmasını içermektedir. Ayrıca (ilgili ve sonraki dönemlerde) bu deneyimlerde ortaya çıkan buluş, yöntem, vurgu ve diğer tercihlerin sanatsal bir dil oluşturmanın yolu olduğunun da kavranmasını kapsamaktadır.Konular sanat tarihi ve çağdaş sanat örneklerinin incelenmesiyle irdelenmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : güzel sanatlar eğitimi bölümü 3.yıl resim atölyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yıllık ve dönemlik çalışma proğramının tanıtımı planlama açıklama ve tartışma
2 Konu teknik ve kompozisyon araştırmaları örneklerin incelenmesi Konunun açıklanması,Örneklerin incelenmesi araştırma ,inceleme ,konunun anlatımı
3 I. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler,uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
4 I. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler,uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
5 I. Uygulama çalışmasının tamamlanması ve değerlendirme Desen,eskiz ve taslak çizimler,uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
6 II. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
7 Vize Sınavı :çalışmaların ve ödevlerin teslim edilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
8 III. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
9 III. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
10 III. Uygulama çalışmasının tamamlanması ve değerlendirme Desen, uygulamaeskiz ve taslak çizimler Uygulama ve sorunların çözümü
11 IV.uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
12 IV. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler,uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
13 IV. Uygulama çalışmasının tamamlanması ve değerlendirme Desen, eskiz ve taslak çizimler uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
14 V.uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimler, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
15 V. uygulama çalışmasının tasarlanması ve geliştirilmesi Desen, eskiz ve taslak çizimle r, uygulama Uygulama ve sorunların çözümü
16/17 Final sınavı, çalışmaların ve ödevlerin tesllim edilmesi ve yazılı sınav Ödev ve çalışmaların teslim edilmesi Uygulama ve sorunların çözümü


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Editör, Mark Rosental, William Centridge (Katalog) 2010,Jeu de Paume
 Klaus Honnef, 1998 ´Kunst Der Gegenwart´, Taschen
 Sanatın Öyküsü,E.H.Gombrich,1990, Remzi Kitabevi
 Görme Biçimleri, John Berger, Metis Yay.
 Modernizmin Serüveni Edit.Enis Batur, YKY
 Modernizmden Postmodernizme, Mehmet Yılmaz, Ütopya yay.
 Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich,Remzi Kitabevi
 Felsefenin Işığında Modern Resim, İsmail Tunalı, Remzi Kitabevi
 Sanatçıları Okumak ya da hayali Söyleşiler , Mehmet Yılmaz,Ütopya Yay
 Avrupa Resminde Gerçek Duygusu, M.Ş.İpşiroğlu, S.Eyüboğlu,İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yay.
 Resim sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi
 Modern Sanatın Öyküsü,Lynton Norbert, 1998 Remzi Kitabevi
 Dominic Van Den Boegerd, Barbara Bloom, Mariuccia Casadio, İlaria Bonacossa,´009, ´Marlene Dumas´ (Katalog), Phaidon Press
 Boyanın Beyni ,Bedri Baykam , Giad Yay.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 5
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 2
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 4
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 5
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 2
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 4
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 5
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 224
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.96
Dersin AKTS Kredisi: 9