Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Batı Sanatı Tarihi I

Dersin Kodu : RS 225

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NİMETKESER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Batı Sanatının düşünsel bütünlüğünü kavrar.
Sanat akımlarını , sanatçılarını ve yapıtlarını tanır.
Sanatla toplumsal olaylar arasındaki ilişkiyi kurar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bizans Devri sanatından başlayarak 18. yy´a kadar süren sanat akımları ve üsluplarının sanatçıları ve eserleriyle öğretilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği : Ortaçağdan 19. yüzyıla kadar Batıda etkin olan önde gelen sanat hareketleri ve dönemleri: Roman, Gotik, Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko,Neo-klasisizm.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bizans sanatının anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması Anlatım
2 Orta çağın, düşünsel, siyasal ve toplumsal özelliklerinin anlatılması. Kaynaklardan bilgilerin hazırlanması. Anlatım, soru-cevap.
3 Orta çağ sanatı. Roman ve Gotik sanatının özelliklerinin örneklerle anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
4 Orta çağ sanatı. Roman ve Gotik sanatının özelliklerinin örneklerle anlatılması ı Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
5 Yeni çağın, düşünsel, siyasal ve toplumsal özelliklerinin anlatılması . Kaynaklardan bilgilerin hazırlanması. Anlatım, soru-cevap.
6 Rönesans sanatın.Sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
7 Rönesans sanatının özellikleri.sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
8 Vize sınavı. Soruların hazırlanması
9 Maniyerizm sanatının özellikleri.sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
10 17.Yüzyılın , düşünsel, siyasal ve toplumsal özelliklerinin anlatılması. . Kaynaklardan bilgilerin hazırlanması. Anlatım, soru-cevap.
11 Barok sanatının özellikleri. Sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
12 Barok sanatının, özellikleri.sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
13 18 .Yüzyılın ,düşünsel, siyasal ve toplumsal özellikleri ile sanatının karşılaştırılması.(Rokoko sanatı) Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
14 Neo- klasisist sanat. Sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
15 Neo- klasisist sanat. Sanatçıları ve eserlerinin anlatılması. Slayt gösterisinin hazırlanması. Projeksiyon cihazı aracılığıyla örneklerin gösterilmesi
16/17 Final soruların hazırlanması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gozzoli,Maria Christina(1982)Gotik Sanatını Tanıyalım .İstanbul: İnklap ve Aka Yay.
 Bazain,German(1998)Sanat Tarihi.İstanbul:Sosyal Yay.
  Akyürek,Engin(1994)Ortaçağ dan Yeniçağ a Felsefe ve Sanat. İstanbul:Kabalcı Yay.
 Krausse, Anna-Carola(2005).Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü.İstanbul:Literatür.
 Wöflin,Heinrich(1985)SanatTarihinin Temel Kavramları.İstanbul:Remzi Yay.
 Germaner,Semra(1996)18.Yüzyıl Avrupa Resmi.İstanbul:Kabalcı Yay.
 Timuçin,Afşar(2000)Düşünce Tarihi.İstanbul:Bulut Yay.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 5
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 1
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 0
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 5
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 1
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 1
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 0
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 1
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 4
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 5
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 1
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 1
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 3
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4