Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Asa I

Dersin Kodu : GF 213

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. AŞKIN ŞEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Tasarım alanına ait genel kavramları öğrenir.
2. Tasarım kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
3. Bir fikrin, mesajın, veya kavramın vb. grafik düşünme yöntemine uygun olarak görselleştirme becerisi kazanır.
4. Konsepte uygun görsel çözümler üretir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Grafik Tasarım problemleri üzerinde kavramsal düşüncelerini geliştirmek; grafik tasarım alanı hakkında bilgi oluşturmak,

Dersin İçeriği : Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, grafik tasarım algısı kazandırılmaktadır. Yapılan projeler ile, grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi yöntemi kazandırılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenciler ile tanışma, Grafik Tasarım alanı hakkında genel tartışma; dönem süreci boyunca işleniş yönteminin konuşulması. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Grafik tasarım alanı üzerine tartışılır.
2 Dersin tanıtılması, kullanılacak kaynakların anlatılması, grafik tasarımın kapsadığı alana görsel örneklerle bakış; örnekler üzerinde tartışma. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Grafik tasarım alanı üzerine tartışılır.
3 Birinci proje hakkında bilgilendirme; proje brief sunumu; ilgili örneklerin gösterilmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projenin kavramsal çerçevesi tartışılır.
4 PROJE: Öğrencinin kendisi ve bir arkadaşı için sembol yaratması. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projenin kavramsal çerçevesi tartışılır.
5 Proje hazırlık: Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje(ler) için kaynaklar saptanır.
6 Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumlar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje eskizleri tartışılır.
7 Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumlar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje eskizleri tartışılır.
8 PROJE teslim: Ara sınav
9 İlk projede ortaya çıkan ürünlerin değerlendirilmesi; yaratılan grafik ürünlerin proje bağlamında tartışılması. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel örnekler üzerinden tartışılır.
10 Grafik tasarım alanında anlamın kurgulanışı olarak nesnenin dönüştürülmesi: Grafik tasarım ürün görselleri üzerinden tartışmalar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projenin kavramsal çerçevesi tartışılır.
11 İkinci proje hakkında bilgilendirme; proje brief sunumu; ilgili örneklerin gösterilmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projenin kavramsal çerçevesi tartışılır.
12 Proje: Kavramların grafik tasarım alanında görselleştirilmesi bağlamında öğrenci tarafından seçilen bir "nesne"nin dönüştürülmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Projenin kavramsal çerçevesi tartışılır.
13 Proje hazırlık: Öğrencilerin proje hakkında ilk sunumları, seçilen nesnelerin proje için uygunluklarının tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendendirmesi Yazılı ve Görsel Kaynaklar Proje eskizleri tartışılır.
14 Proje değerlendirme: Öğrenci sunumları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumlar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Görsel örnekler üzerinden tartışılır.
15 PROJE teslim: Final Sınav Projelerin raporları değerlendirilir.
16/17 "Güz dönemi"ni sürecinde öğrenci performansları ve İkinci projede ortaya çıkan ürünlerin değerlendirilmesi. Yazılı ve Görsel Kaynaklar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  - Bektaş, Dilek, "Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi"
 - Becer, Emre, "İletişim ve Grafik Tasarım"
 - Richard Hollis "A Brief History of Graphic Design"
 - Erdoğan, İrfan(2002). Understanding Communication. Ankara: Erk Pub.
 - Aydoğan, Filiz (2004). Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar, İstanbul: Mediacat.
 - Oskay, Ünsal(2007),İletişimin ABC´si, İst: Der Yayınları
 - Fiske, John(2003), Introduction to Communication Studies, Ankara: Bilim ve Sanat Pub.
 - Himpe, Tom (2006), “Advertising is Dead Long Live Advertising”, Thames&Hudson Pub.
 - Poynor , Rick (2003), “No More Rules: Graphic Design and Postmodernism” Laurence King Pub.
 - Design Culture, An Anthology of Writing From the AIGA Journal of Graphic Design
 - Design Literacy, Understanding Graphic Design, Steven Heller, Karen Pomeroy
 - Looking Closer, Critical Writings on Graphic Design
 - Practices in Graphic Design, Tad Crawford
 - Visible Signs, David Crow
 - Grafik Tasarım alanı ile ilgili süreli yayınlar, makaleler, kataloglar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 3 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 4
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 4
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 4
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 3
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 3
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 5
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 3
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 4
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 2
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 4
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 218
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.72
Dersin AKTS Kredisi: 9