Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Perspektif

Dersin Kodu : RS 117

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı ÖZGÜRERYILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Perspektifin tarihsel gelişimini bilir.
2- perspektifle ilgili temel kavramları tanır.
3- Derinlik anlatımının sanat disiplinlerindeki uyugulama biçimlerini tanır
4- Çizgi ve lekenin perspektfteki uygulasma olanaklarını bilir.
5- Renk öğesinin derinlik anlatımındaki uygulama olanaklarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Perspektifin sanat tarihi boyunca gelişimini kavramak, temel tanım ve kavramları tanımak ve sanatsal çalışmalarda doğru ve etkili kullanabilmek.

Dersin İçeriği : perspektifn tarihçesi,sanat yapıtlarındaki kullanım biçimleri ,perspektif çeşitleri ve uygulama çalışmaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 perspektifin tarihsel gelisimi görseller Anlatım
2 Perspektifin tarihsel gelişimi görseller Anlatım, gösterim
3 Sanatçı çalışmaları üzerinde perspektif analizleri Metin ve görseller Anlatım, gösterim
4 Tek kaçmalı perspektif görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
5 İki kaçmalı perspektif (geometrik formlar) görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
6 İki kaçmalı perspektif (mekan çalışmaları) Metin ve görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
7 Figür - mekan çalışmaları görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
8 Vize
9 Üç kaçmalı perspektif görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
10 Figüratif çalışmalar görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
11 Renk perspektifi (sanatçı çalışmaları inceleme) Metin ve görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
12 Renk perspektifi (uygulama) görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
13 Rakursi görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
14 Figür,nesne-mekan ilişkileri görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
15 Figür -nesne-mekan çalışmaları görseller Anlatım, gösterim ve uygulama
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  E. H. Gombric. Sanat ve Yanılsama. Resmzi Kitabevi.
 E. H. Gombric. Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi.
 H. Wölflin. Sanat Tarihinin Temel Kavramları.
 İsmail Tunalı. Modern Resim. Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 7 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 2
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 0
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 2
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 1
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 0
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 1
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 0
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 2
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 2
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 0
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 0
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 0
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 3
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 0
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 0
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3