Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Tasarım I

Dersin Kodu : RS 123

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MELTEM GÖKMEN ARIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doğayı gözlemler ve tanır.
Organik ve inorganik formları soyutlar,yorumlar ve yeniden kurgular.
Temel plastik elemanları bilir ve yaratıcı süreçte denemelerde bulunur.
Öğrenci yaratıcılığının ve yeteneklerinin farkına varır.
Görme,kavrama,düşünme becerisi gelişir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanat elemanlarını tanımak, bilmek ve uygulamak.

Dersin İçeriği : Sanat eserini düzenleyen elemanları(çizgi,doku,form,mekan,vb) ve ilkelerle( ritim,hareket,denge, birlik,bütünlük,kontrast,vb) iki ve üç boyutlu tasarımlarla uygulatmaktır. Bu tasarımlarla içerik ve biçim ilişkilerinin kurgulanmasında özgün ve yaratıcı çözümler üretilmesini sağlamaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Temel Tasarım Atelyesi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrecilerle tanışma. Dersin içeriği ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların hazırlanması. Tartışma,soru-cevap.
2 Atelye düzeni veçalışma koşulları üzerine konuşma. Temel tasarım eleman ve ilkelerin anlatılması. Kaynakların hazırlanması. Tartışma,soru-cevap
3 Nokta veçizgi ile tasarım oluşturmalar. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. . Uygulama ve eleştiriler
4 Yapılan eskizlerden birini seçerek ,farklı malzemelerle tasarım oluşturma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
5 Tasarımın tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
6 Nesne-mekan ilişkilerinin kompozisyon içinde ki anlatımları. (birlik-bütünlük, doluluk boşluk, vb.) Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
7 Bununla ilgili eskizler yapma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
8 Vize sınavı. Yapılan projelerin değerlendirilmesi. Atölyede öğrecilerin projelerini sunmaları.
9 Doku ile tasarm oluşturma(nesne etüdü yapmak). Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
10 Doku ile tasarım oluşturma.(dokunsal doku ,vizüel dokuların yeniden yorumlamalarda kullnılması.) Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
11 Doku ile üç boyutlu tasarımlar oluşturma. .Malzeme ve teknik bilginin verilmesi Uygulama ve eleştiriler.
12 Projelerin tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. Projelerin kotrol edilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
13 Form ve denge Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
14 Form ve denge araştırmaları. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
15 Form ve denge araştırmaları. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Uygulama ve eleştiriler.
16/17 Dönemin değerlendirilmesi. Projelerin kotrol edilmesi. Öğrenci sunumları ve eleştiriler.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gökaydın, N.( 2002).Temel Sanat Eğitimi.Ankara:MEB.Yayınları
 Öztuna,H.Y.(2007).Görsel İletişimde Temel Tasarım.İstanbul: Tibyan Yayımcılık.
  Keskinok,K.(2001).Sanat Eğitimi. Ankara:SanatYapım Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. 5
2 Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. 5
3 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. 5
4 Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. 2
5 Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. 3
6 İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. 2
7 Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
8 Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
10 Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
11 Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. 2
12 Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. 5
13 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. 4
14 Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. 5
15 Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. 3
16 Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. 4
17 Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. 2
18 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
19 Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. 5
20 Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 216
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.64
Dersin AKTS Kredisi: 9