|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Tasarım I |
|
Dersin Kodu |
: |
RS 123 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MELTEM GÖKMEN ARIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğayı gözlemler ve tanır. Organik ve inorganik formları soyutlar,yorumlar ve yeniden kurgular. Temel plastik elemanları bilir ve yaratıcı süreçte denemelerde bulunur. Öğrenci yaratıcılığının ve yeteneklerinin farkına varır. Görme,kavrama,düşünme becerisi gelişir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat elemanlarını tanımak, bilmek ve uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat eserini düzenleyen elemanları(çizgi,doku,form,mekan,vb) ve ilkelerle( ritim,hareket,denge, birlik,bütünlük,kontrast,vb) iki ve üç boyutlu tasarımlarla uygulatmaktır. Bu tasarımlarla içerik ve biçim ilişkilerinin kurgulanmasında özgün ve yaratıcı çözümler üretilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Temel Tasarım Atelyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrecilerle tanışma. Dersin içeriği ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. |
Kaynakların hazırlanması. |
Tartışma,soru-cevap. |
|
2 |
Atelye düzeni veçalışma koşulları üzerine konuşma. Temel tasarım eleman ve ilkelerin anlatılması. |
Kaynakların hazırlanması. |
Tartışma,soru-cevap |
|
3 |
Nokta veçizgi ile tasarım oluşturmalar. |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
. Uygulama ve eleştiriler |
|
4 |
Yapılan eskizlerden birini seçerek ,farklı malzemelerle tasarım oluşturma. |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
5 |
Tasarımın tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
6 |
Nesne-mekan ilişkilerinin kompozisyon içinde ki anlatımları. (birlik-bütünlük, doluluk boşluk, vb.) |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
7 |
Bununla ilgili eskizler yapma. |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
8 |
Vize sınavı. |
Yapılan projelerin değerlendirilmesi. |
Atölyede öğrecilerin projelerini sunmaları. |
|
9 |
Doku ile tasarm oluşturma(nesne etüdü yapmak). |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
10 |
Doku ile tasarım oluşturma.(dokunsal doku ,vizüel dokuların yeniden yorumlamalarda kullnılması.) |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
11 |
Doku ile üç boyutlu tasarımlar oluşturma. |
.Malzeme ve teknik bilginin verilmesi |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
12 |
Projelerin tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. |
Projelerin kotrol edilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
13 |
Form ve denge |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
14 |
Form ve denge araştırmaları. |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
15 |
Form ve denge araştırmaları. |
Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. |
Uygulama ve eleştiriler. |
|
16/17 |
Dönemin değerlendirilmesi. |
Projelerin kotrol edilmesi. |
Öğrenci sunumları ve eleştiriler. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gökaydın, N.( 2002).Temel Sanat Eğitimi.Ankara:MEB.Yayınları
Öztuna,H.Y.(2007).Görsel İletişimde Temel Tasarım.İstanbul: Tibyan Yayımcılık.
Keskinok,K.(2001).Sanat Eğitimi. Ankara:SanatYapım Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri bilir ve uygular. |
5 |
|
2 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisini kazanır. |
5 |
|
3 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğretim materyallerinin kullanılması ve geliştirilmesi yeterliliğini kazanır. |
2 |
|
5 |
Güzel Sanatlar alanının temel kavram ve ilkelerini bilir ve uygular. |
3 |
|
6 |
İlköğretim I.-II. kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini tanır. |
2 |
|
7 |
Sanatın üretim ve öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
8 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
3 |
|
10 |
Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
2 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
2 |
|
12 |
Plastik sanatların temel alanlarında kullanılan malzemeleri, yöntemleri ve teknikleri tanır ve uygular. |
5 |
|
13 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar ve programlar. |
4 |
|
14 |
Duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini geliştirir. |
5 |
|
15 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
3 |
|
16 |
Birikimleriyle başka alanlara da katkı yapar. |
4 |
|
17 |
Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil bilir. |
2 |
|
18 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
19 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
20 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanma ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
6 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 216 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|