|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Günlük ifadeleri ve temel kalıpları anlar ve kullanır
Kendisini ve başkasını tanıtabilir
Yaşanan yer, tanıdık kişiler ve sahip olunan şeyler gibi kişisel detaylar hakkında soru sorup cevaplayabilir.
Diğer kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde basit şekilde etkileşim sağlar.
Kişisel bilgiler ve aile bilgileri gibi temel cümleleri ve sık kullanılan kalıpları anlar.
Günlük hayatta kullanılan temel noktalarla ilgili metinleri anlar.
Basit cümlelerle geçmişi hakkında bilgi verebilir.
Görüş ve planlar hakkında fikir, sebep ve açıklamalar sunabilir.
İngilizcenin konuşulduğu bir bölgede, farklı durumlarla başa çıkabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günlük ifadeleri kullanmak, anlamak ve temel kalıpları kullanarak somut ihtiyaçları karşılamak. Kendisini ve başkalarını tanıtabilmek, yaşadığı yer, tanıdığı kişilere dair soru sorup cevap verebilmek, karşıdaki kişi net ve yavaş konuştuğu takdirde etkileşim kurabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ortak Avrupa Çerçevesi A1 |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kendini tanıtma, tekil-çoğul, what is /are-to be soruları, milletler ve ülkeler. |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
2 |
İyelik ekleri ve sıfatlar, şimdiki zaman, özel ya da tipik bir günü tanımlama |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
3 |
Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
4 |
Talking about a holiday- a, an, any, some |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
5 |
Talking about possessions-have/has got |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
6 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
7 |
Talking about sports you like/hate-verb + -ing |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
8 |
Midterm test (visa) |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Adverbs of frequency-class survey on weekend activities |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
10 |
Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
11 |
Making requests-ordering food and drinks in a cafe-‘can’ for ability |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
12 |
Past simple of ‘be’ and regular verbs-discussion what you did last week |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
13 |
Past simple irregular verbs |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
14 |
Interviewing your partner and writing an article |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
15 |
General review |
Coursebook& Worksheets |
Çeviri ve iletişim yöntemi |
|
16/17 |
Final Exam |
Coursebook& Worksheets |
Yazılı test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Language to go elementary Simon le Maistre with Mark Trussell, Drew Hyde and Kenna Bourke Students´ book Teacher´s book Worksheets
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
1 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
0 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
0 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
5 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
2 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
0 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|