Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Special Area Course |
|
Dersin Kodu |
: |
YLOM-201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lisansüstü öğrencinin tez çalışmasına rehberlik etmek, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan; öğrencinin aldığı lisansüstü programdaki zorunlu ve seçmeli ders konularının içeriğinden farklı bir hazırlık yapmasını sağlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lisansüstü öğrencinin tez çalışmasına rehberlik etmek, tez projesi ile ilgili, öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan; öğrencinin aldığı lisansüstü programdaki zorunlu ve seçmeli ders konularının içeriğinden farklı bir hazırlık yapmasını sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
4 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
5 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
6 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
8 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
9 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
11 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
12 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
13 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar |
Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Tez savunması |
|
Sözlü sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|