Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Project Studies in Automotive Engineering I |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-519 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Otomotiv mühendisliği içerisinde ilgi alanlarından oluşan proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve gerekli bilgi ve deneyimin kazanılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin otomotiv mühendisliği içerisinde ilgi alanlarından oluşan proje çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve öğrencilere gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlgili projeyle ilgili teknik araştırma, laboratuvarda deneysel çalışmalar, proje sunumu |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Deneysel |
|
2 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Deneysel |
|
3 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Deneysel |
|
4 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Deneysel |
|
5 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
6 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
8 |
Ara sınav |
|
Sözlü sınav |
|
9 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
10 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
11 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
12 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deneysel |
|
13 |
Projenin sunumu |
Proje sonuçlarının sunumu |
Sözlü sunum |
|
14 |
Projenin sunumu |
Proje sonuçlarının sunumu |
Sözlü sunum |
|
15 |
Projenin sunumu |
Proje sonuçlarının sunumu |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
5 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|