|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advances in Biofuel Production |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-517 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN SERİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alternatif ve biyoyakıtlar ve bunların üretim ve analizi hakkkında gerekli ve yeterli bilginin öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alternatif ve biyoyakıtlar ve bunların üretim ve analizi hakkkında gerekli ve yeterli bilginin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyoyakıt,Biyokütle potansiyeli,Biyoyakıt türleri,Biyoetanol,Yağdan elde edilen biyoyakıtlar,Biyodizel,Biyodizel üretim tesisi tasarımı,Biodiesel Plant Design,Biyoyakıt analizi,Deneysel çalışma,Öğrenciler tarafından yapılan sunum |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoyakıt |
Kitap Bölüm 1 |
Sözlü sunum |
|
2 |
Biyokütle potansiyeli |
Kitap Bölüm 2-3 |
Sözlü sunum |
|
3 |
Biyoyakıt türleri |
Kitap Bölüm 4 |
Sözlü sunum |
|
4 |
Biyoetanol |
Kitap Bölüm 5 |
Örneklerle açıklama |
|
5 |
Yağdan elde edilen biyoyakıtlar |
Kitap Bölüm 5 |
Örneklerle açıklama |
|
6 |
Biyodizel |
Kitap Bölüm 5 |
Örneklerle açıklama |
|
7 |
Biyodizel |
Kitap Bölüm 6 |
Örneklerle açıklama |
|
8 |
Biyodizel üretim tesisi tasarımı |
Kitap Bölüm 6 |
Örneklerle açıklama |
|
9 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
10 |
Biodiesel Plant Design |
Kitap Bölüm 7 |
Örneklerle açıklama |
|
11 |
Biyoyakıt analizi |
Laboratuvarda deneysel çalışma |
Örneklerle açıklama |
|
12 |
Biyoyakıt analizi |
Laboratuvarda deneysel çalışma |
Deneysel |
|
13 |
Deneysel çalışma |
Laboratuvarda deneysel çalışma |
Deneysel |
|
14 |
Öğrenciler tarafından yapılan sunum |
Sunum |
Sözlü sunum |
|
15 |
Öğrenciler tarafından yapılan sunum |
Sunum |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biofuel Technology Handbook, Dominik Rutz, Rainer Janssen, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|