|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Research and Experimental Techniques for Engines |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-513 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teorik bilgileri pekiştirmek için araştırma ve deneysel tekniklerle motorların yapısal analizinin öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teorik bilgileri pekiştirmek için araştırma ve deneysel tekniklerle motorların yapısal analizinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Motorların deneysel incelenmesi ve analiz, Araştırmanın temelleri,Motor deneylerinin sınıflandırılması,Motor performans karakteristikleri ve ölçümler, Dinamometreler ve test platformları,Motor çevrim analizi, Basınç dönüştürücüleri, Amplifikatörler ve kayıt cihazları,Motorlarda sıcaklık ölçümü,Yanma üzerine araştırma,Motor emisyon karakteristikleri ve ölçümleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Motorların deneysel incelenmesi ve analiz |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Araştırmanın temelleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
3 |
Motor deneylerinin sınıflandırılması |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
4 |
Motor performans karakteristikleri ve ölçümler |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
5 |
Dinamometreler ve test platformları |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
6 |
Dinamometreler ve test platformları |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
7 |
Dinamometreler ve test platformları |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Motor çevrim analizi |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
10 |
Basınç dönüştürücüleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Amplifikatörler ve kayıt cihazları |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Motorlarda sıcaklık ölçümü |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
13 |
Yanma üzerine araştırma |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
Motor emisyon karakteristikleri ve ölçümleri |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
15 |
Motor emisyon karakteristikleri ve ölçümleri |
Laboratuvarda deney |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Lecture Notes
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|