Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Research and Experimental Techniques for Engines

Dersin Kodu : OM-513

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KADİR AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Teorik bilgileri pekiştirmek için araştırma ve deneysel tekniklerle motorların yapısal analizinin öğrenilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Teorik bilgileri pekiştirmek için araştırma ve deneysel tekniklerle motorların yapısal analizinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Motorların deneysel incelenmesi ve analiz, Araştırmanın temelleri,Motor deneylerinin sınıflandırılması,Motor performans karakteristikleri ve ölçümler, Dinamometreler ve test platformları,Motor çevrim analizi, Basınç dönüştürücüleri, Amplifikatörler ve kayıt cihazları,Motorlarda sıcaklık ölçümü,Yanma üzerine araştırma,Motor emisyon karakteristikleri ve ölçümleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Motorların deneysel incelenmesi ve analiz Ders notları Sözlü sunum
2 Araştırmanın temelleri Ders notları Sözlü sunum
3 Motor deneylerinin sınıflandırılması Ders notları Sözlü sunum
4 Motor performans karakteristikleri ve ölçümler Laboratuvarda deney Sözlü sunum
5 Dinamometreler ve test platformları Laboratuvarda deney Sözlü sunum
6 Dinamometreler ve test platformları Laboratuvarda deney Sözlü sunum
7 Dinamometreler ve test platformları Laboratuvarda deney Sözlü sunum
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Motor çevrim analizi Ders notları Sözlü sunum
10 Basınç dönüştürücüleri Ders notları Sözlü sunum
11 Amplifikatörler ve kayıt cihazları Ders notları Sözlü sunum
12 Motorlarda sıcaklık ölçümü Laboratuvarda deney Sözlü sunum
13 Yanma üzerine araştırma Ders notları Sözlü sunum
14 Motor emisyon karakteristikleri ve ölçümleri Laboratuvarda deney Sözlü sunum
15 Motor emisyon karakteristikleri ve ölçümleri Laboratuvarda deney Sözlü sunum
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lecture Notes
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 1 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
2 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
3 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
4 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
6 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 3
7 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
8 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
9 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
10 Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
11 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
12 Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6