|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Automotive Control Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-511 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HAKANYAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Otomatik kontrol teknikleri Mühendislik sistemlerinin modellenmesi Cruise and adaptive cruise kontrol ABS and ESP Kontrol Araç alt sistemlerinin modellenmesi Aktif ve yarı-aktif kontrol Yürüyen aksam ve aktarma organları hız kontrolü.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Otomatik kontrol tekniklerinin incelenmesi. State-space kontrol metodu. Stabilite, stabilizasyon ve bozukluk azaltma. Araç dinamiği modellenmesi. Boyuna, yanal ve düşey hareket. Aktif ve yarı aktif süspansiyon kontrolü. Cruise and adaptive cruise kontrol, yürüyen aksam ve aktarma organları hız kontrolü. Aktif direksiyon sistemi ile sapma kontrolü, yaw-roll bağlantısı ABS kontrol. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Otomatik kontrol tekniklerinin incelenmesi. State-space kontrol metodu. Stabilite, stabilizasyon ve bozukluk azaltma. Araç dinamiği modellenmesi. Boyuna, yanal ve düşey hareket. Aktif ve yarı aktif süspansiyon kontrolü. Cruise and adaptive cruise kontrol, yürüyen aksam ve aktarma organları hız kontrolü. Aktif direksiyon sistemi ile sapma kontrolü, yaw-roll bağlantısı ABS kontrol. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslk |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Otomatik kontrole giriş |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
2 |
Otomatik kontrol teknikleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
3 |
Mühendislik sistemlerinin modellenmesi |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
4 |
State -space kontrol metodları |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
5 |
Stabilite, stabilizasyon ve bozukluk azaltma |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
6 |
Boyuna, yanal ve düşey hareket. |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
7 |
Cruise and adaptive cruise kontrol |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Klasik Sınav |
|
9 |
ABS kontrol, ESP kontrol |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
10 |
Araç sistemlerinin modellenmesi |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
11 |
Araç dinamiği modellerinin analizleri |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
12 |
Yarı-aktif süspansiyon |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
13 |
aktif süspansiyon kontrolü |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
14 |
yürüyen aksam ve aktarma organları hız kontrolü |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
15 |
Aktif direksiyon sistemi ile sapma kontrolü, yaw-roll bağlantısı |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Sunumlar ve Tartışma, Modelleme, Simulasyon ve Simulasyon Sonuçlarının Analizi |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders Notları ve Referans Kitaplar |
Klasiik Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1) McCord, K., "Automotive Diagnostic Systems: Understanding OBD I & OBD II", CarTech, Inc., 2011.
2) Halderman, J.D., "Automotive Fuel and Emissions Control Systems", Prentice Hall, 2009.
3) Ulusoy, G., Peng, H., Çakmakcı, M.,"Automotive Control Systems", Cambridge, 2012.
4) Kiencke, u., "Automotive Control Systems: For Engine, Driveline, and Vehicle", Springer, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
5 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|