|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
New Developments in Automotive Technology |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-509 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
yakıt, yanma, vuruntu, emisyon ABS ASR
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Otomotiv sektöründeki yenilikleri ve gelişmeleri öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Motor yönetim sistemleri (yakıt, ateşleme, vuruş, emisyon vb). Katalitik konvektörler. Klima. Güvenlik ekipmanları. Dört çeker. Anti-Lock Fren Sistemleri (ABS). Patinaj önleyici sistem (ASR). Turbo ve yüksek hızlı dizel motorlar. Hibrit ve elektrikli araçlar. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
giriş |
sunum |
sunum |
|
2 |
Motor yönetim sistemleri (yakıt, ateşleme, vuruş, emisyon vb). |
ders notları |
temel tanımları |
|
3 |
Motor yönetim sistemleri (yakıt, ateşleme, vuruş, emisyon vb). |
ders notları |
temel tanımlar |
|
4 |
Katalitik konvektörler. |
kitap bölümü 1 |
temel tanımlar |
|
5 |
Klima. |
kitap bölümü 2 |
örneklerle açıklama |
|
6 |
Güvenlik ekipmanları. |
kitap bölümü 3 |
örneklerle açıklama |
|
7 |
Dört çeker. |
kitap bölümü 4 |
örneklerle açıklama |
|
8 |
vize |
kitap, ders notları |
|
|
9 |
Anti-Lock Fren Sistemleri (ABS). |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
10 |
Patinaj önleyici sistem (ASR). |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
11 |
Turboşarj |
ders notları |
temel tanımlar |
|
12 |
Yüksek hızlı dizel motorlar |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
13 |
Yüksek hızlı dizel motorlar |
ders notları |
temel tanımlar |
|
14 |
hibrid ve elektrikli araçlar |
ders notları |
temel tanımlar |
|
15 |
hibrid ve elektrikli araçlar |
ders notları |
temel tanımlar |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Automotive Technology: A Systems Approach_Jack Erjavec_2005
ders notları ve kitap
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
3 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
4 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|