|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Automotive Fuels and Fuel Economy |
|
Dersin Kodu |
: |
OM-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
yakıt ekonomisi otomotiv yakıtlarının üretilmesi katkılar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araçlarda kullanılan yakıtları, özelliklerini, kullanım alanlarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Otomotiv yakıtlarının üretimi ve özelliklerini kapsayan faktörler. Oktan ve setan sayısı, anti-darbe katkı maddeleri. Alternatif ve gelecekteki yakıtlar. Yakıt ekonomisi esasları. Sıkıştırma oranı, fiziksel özellikler, yakıt katkı maddeleri, karışım hazırlanması, araç bakım, emisyon kontrolü ve yağların yakıt ekonomisi üzerindeki etkileri. Yakıt ekonomisi ölçümü.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
giriş |
sunum |
temel tanımlar |
|
2 |
Otomotiv yakıtlarının üretimi ve özelliklerini kapsayan faktörler. |
ders notları |
temel tanımlar |
|
3 |
oktan ve setan sayıları |
Automotive Fuels and Fuel Systems: Gasoline_T. K. Garrett |
örneklerle açıklama |
|
4 |
vuruntu önleyici katkılar |
Automotive Fuels and Fuel Systems: Gasoline_T. K. Garrett |
örneklerle açıklama |
|
5 |
alternatif ve gelecekteki katkılar |
Automotive Fuels and Fuel Systems: Gasoline_T. K. Garrett |
örneklerle açıklama |
|
6 |
yakıt ekonomisi ilkeleri |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
7 |
sıkıştırma oranı etkileri |
ders notları |
temel tanımlar |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
fiziksel özellikler |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
10 |
yakıt katkıları |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
11 |
karışım hazırlama |
ders notları |
örneklerle açıklama |
|
12 |
araç bakımı |
ders notları |
sunum |
|
13 |
yakıt ekonomisinde emisyon kontrolü ve yağlar |
ders notları |
sunum |
|
14 |
yakıt ekonomisi ölçümü |
ders notları |
sunum |
|
15 |
yakıt ekonomisi ölçümü |
ders notları |
sunum |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Automotive Fuels and Fuel Systems: Diesel_T. K. Garrett
ders notları
Automotive Fuels and Fuel Systems: Gasoline_T. K. Garrett
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
3 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|