|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Machine Elements |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET İLTERİŞSARIGEÇİLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi alan öğrenciler makina elemenları tasarlayabilir Standartları, statik ve dinamik yükler altında çalışan makina elemenlarını seçebilir ve tasarlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Otomotiv mühendisliği öğrencilerinin endüstriyel üretimde kullanacakları makinelerin, temel statik ve mukavemet bilgilerini kavraması, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilmesi, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilme ve uygun elemanı seçme kabiliyetinin kazandırılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Makine Elemenlarına Giriş
Genel Makinalar, Kuvvet Makinaları, İş Makinaları
Makine tasarımı ve genel tasarım adımları
Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Gerilme-Zorlanma
Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Gerilme-Zorlanma
Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Mukavemet sınırları-Hesap yöntemleri
Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Mukavemet sınırları-Hesap yöntemleri
Bağlama Elamanları, Mil-Göbek Bağlantıları/Kamalar
Mil-Göbek Bağlantıları/Konik-Sıkı Geçmeler
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makina Elemenları tasarımının temelleri |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Makina Elemenları tasarımının temelleri |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Makina Elemenları tasarımının temelleri |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
Gerilme analizi |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Gerilme analizi |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Materials and processes, |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Malzeme seçimi |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Makina elemenlarının mukavemeti |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
9 |
Makina elemenlarının mukavemeti |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Ara sınav |
Ödev |
|
|
11 |
Genel makina elemenları seçimi ve farklı yükler altında tasarımı |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Design and selection of machine elements, |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Bağlantı elemenları |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Bağlantı elemenları |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
15 |
Aks ve millerin tasarımı |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
16/17 |
Aks ve millerin tasarımı |
Ödev |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
F.C. Babalık, “Makina Elemanları ve Konstrüksiyon Örnekleri”, Nobel Yay. 2008
Bozacı, İ. Koçaş, Ö.Ü. Çolak, “Makina Elemanlarının Projelendirilmesi”, Çağlayan Kitabevi, 2001.
Shigley’s Mechanical Engineering Design, 8.ed, SI Edition, McGraw Hill.
R.L. Norton, “Machine Design An Integrated Approach”, Prentice Hall, 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
1 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
2 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
1 |
13 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|