Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Traffic Engineering

Dersin Kodu : AEN307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KADİR AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Trafik mühendisliği etütleri, Trafik mühendisliği yapılarının planlanması ve projelendirilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Trafik mühendisliği etüdleri ve Trafik mühendisliği elemanlarının planlanması ve projelendirilmesinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Trafik akımında temel ilişkiler. Trafik mühendisliği etüdleri. Kavşaklar. Trafik sinyalizasyonu.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Trafik Mühendisliğine giriş ve Türkiye´de karayolları trafik kanunu Ders notları Temel Kavramlar
2 Sürücü ve Taşıt karakteristikleri ve Karayollarının geometrik karakteristikleri Kitap Ünite 2 ve 3 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
3 Trafik Kontrol cihazlarına giriş ve trafik akış karakteristikleri Kitap Ünite 4 ve 5 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
4 Akıllı Ulaşım sistemleri ve trafik mühendisliğinde istatistiksel uygulamalar Kitap Ünite 6 ve 7 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
5 Trafik yoğunluğu ve karakteristikleri, hız, seyahat süresi ve gecikme çalışmaları Kitap Ünite 8 ve 9 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
6 Kazalar: Çalışmalar, İstatikler ve Programlar Park Etme: Çalışmalar, Karakteristikler, Tesisler ve Programlar Kitap Ünite 10 ve 11 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
7 Otoyollar ve Çok şeritli Karayollarında Kapasite ve Hizmet Kalitesi Analizi Şerit değiştirme, otoyol giriş ve çıkış manevraları Kitap Ünite 12 ve 13 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
8 Çift şeritli, çift yönlü şehir dışı yollar Kitap Ünite 14 ve 15 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
9 Ara sınav Kitap Ünite 2-15 ve ders notlarından ara sınava kadarki bölüm Yazılı Sınav
10 Kavşak kontrolüne giriş Kitap Ünite 16 ve 17 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
11 Kavşak sinyalizasyonunun temel prensipleri Kitap Ünite 18 ve 19 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
12 Sinyal zamanlaması ve dizaynının temelleri Kitap Ünite 20 ve 21 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
13 Arter planlaması ve dizaynı Kitap Ünite 22 ve 23 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
14 Arterler için sinyal koordinasyonu ve ağ sistemleri Kitap Ünite 24 ve 25 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
15 Şehiriçi yollar için trafik planlaması ve uygulanması Kitap Ünite 26 ve 27 Ders notları Tanımlar ve Örneklerle Açıklama
16/17 Final sınavı Tüm kitap ve ders notları Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  R.P.Roess, E.S.Prassas, W.R.McShane, Traffic Engineering, 3rd Edition, Pearson-Prentice Hall, 2004, New Jersey, USA.
 Dijital ortamda verilen ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 3
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5