|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Trafik Mühendisliğine giriş ve Türkiye´de karayolları trafik kanunu |
Ders notları |
Temel Kavramlar |
|
2 |
Sürücü ve Taşıt karakteristikleri ve Karayollarının geometrik karakteristikleri |
Kitap Ünite 2 ve 3
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
3 |
Trafik Kontrol cihazlarına giriş ve trafik akış karakteristikleri |
Kitap Ünite 4 ve 5
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
4 |
Akıllı Ulaşım sistemleri ve trafik mühendisliğinde istatistiksel uygulamalar |
Kitap Ünite 6 ve 7
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
5 |
Trafik yoğunluğu ve karakteristikleri, hız, seyahat süresi ve gecikme çalışmaları |
Kitap Ünite 8 ve 9
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
6 |
Kazalar: Çalışmalar, İstatikler ve Programlar
Park Etme: Çalışmalar, Karakteristikler, Tesisler ve Programlar |
Kitap Ünite 10 ve 11
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
7 |
Otoyollar ve Çok şeritli Karayollarında Kapasite ve Hizmet Kalitesi Analizi
Şerit değiştirme, otoyol giriş ve çıkış manevraları |
Kitap Ünite 12 ve 13
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
8 |
Çift şeritli, çift yönlü şehir dışı yollar |
Kitap Ünite 14 ve 15
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
9 |
Ara sınav |
Kitap Ünite 2-15 ve ders notlarından ara sınava kadarki bölüm |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Kavşak kontrolüne giriş |
Kitap Ünite 16 ve 17
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
11 |
Kavşak sinyalizasyonunun temel prensipleri |
Kitap Ünite 18 ve 19
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
12 |
Sinyal zamanlaması ve dizaynının temelleri |
Kitap Ünite 20 ve 21
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
13 |
Arter planlaması ve dizaynı |
Kitap Ünite 22 ve 23
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
14 |
Arterler için sinyal koordinasyonu ve ağ sistemleri |
Kitap Ünite 24 ve 25
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
15 |
Şehiriçi yollar için trafik planlaması ve uygulanması |
Kitap Ünite 26 ve 27
Ders notları |
Tanımlar ve Örneklerle Açıklama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tüm kitap ve ders notları |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|