Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Vehicle Aerodynamics

Dersin Kodu : AEN305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HASAN SERİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Taşıtların aerodinamik tasarımı konusunda gerekli bilginin öğrenilmesi ve uygulanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sıkıştırılamaz aerodinamiğin temel kavramlarını vermek Temel aerodinamik problemlerini çözmek Bir uçağın aerodinamik ön tasarımına yönelik temel bilgiler vermek

Dersin İçeriği : Akışkanlar mekaniği ve aerodinamik problemlerde temel formulasyonlar. Viskoz olmayan ve viskoz akışlar.Rüzgar tünelleri ve dış gövde akışlarındaki uygulamaları. Bilgisayar destekli aerodinamik tasarım. Nümerik ve deneysel sonuçların kıyaslanması. Sürüklemeyi azaltmaya yönelik aerodinamik tasarımlar. Motor soğutma aerodinamiği. Aerodinamik gürültü

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Boyut analizi ve modelleme Kitap Bölüm 7 Sözlü sunum
2 Boyutlar ve birimler Kitap Bölüm 7 Sözlü sunum
3 Boyutsal homojenlik Kitap Bölüm 7 Sözlü sunum
4 Boyutsal analiz ve benzerlik Kitap Bölüm 7 Sözlü sunum
5 Buckingam PI Teoremi Kitap Bölüm 8 Sözlü sunum
6 Yaklaşık çözümler Kitap Bölüm 8 Sözlü sunum
7 Navier Stokes denklemleri Kitap Bölüm 9 Örneklerle açıklama
8 Hareket denklemleri Kitap Bölüm 9 Örneklerle açıklama
9 Ara sınav Kitap Bölüm 7-8-9 Yazılı sınav
10 Sürünme akışı Kitap Bölüm 10 Örneklerle açıklama
11 Cisimler üzerinde akış Kitap Bölüm 11 Örneklerle açıklama
12 Sürükleme ve kaldırma Kitap Bölüm 11 Örneklerle açıklama
13 Sürtünme ve basınç sürüklemesi Kitap Bölüm 12 Örneklerle açıklama
14 Ortak geometrilerin Sürükleme katsayısı Kitap Bölüm 12 Örneklerle açıklama
15 Örnekler Kitap Bölüm 13 Sözlü sunum
16/17 Final sınavı Kitap Bölüm 13 Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fluid Mechanics, Fundamentals and Applications, Yunus Çengel, John Cimbala, McGraw Hill, 2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 4
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 117
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.68
Dersin AKTS Kredisi: 5