|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Internal Combustion Engines |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Benzinli motorların çalışma prensipleri, dizel motorların çalışma prensipleri, otomotiv yakıtları, termodinamik çevrimler, emme, egzoz ve silindir içi akışlar, yanma teorisi, içten yanmalı motorlarda yanmanın modellenmesi, egzoz emisyon oluşumu ve emisyon kontrol mekanizmalarının öğretilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Taşıtlarda kullanılan içten yanmalı motorların çalışma prensipleri, performans parametreleri, yakıtlar, yanma teorisi, egzoz emisyonu oluşum mekanizması ve emisyon kontrol yöntemlerinin öğrenciye öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçten yanmalı motorların tanımı, motor dizaynı ve işletme parametreleri, temel termodinamik ve gaz dinamiği, ideal motor çevrimleri ve verimleri, yanma teorisi, motorlarda ısı transferi, enjeksiyon, soğutma, yağlama, marş, aşırı doldurma sistemleri (turboşarj ve süperşarj), yüksek hızlı dizel motorlar, içten yanmalı motorlarda yeni gelişmeler |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İçten Yanmalı Motorlara Giriş |
Ders notlarının 1-10. sayfaları ve 1. sunu
|
1. sunu kullanılarak açıklama
|
|
2 |
Otomotiv Yakıtları |
Ders notlarının 5. bölümü 26-35. sayfaları
|
Yakıtların tanıtımı ve laboratuvarda yakıt testleri konusunda uygulama
|
|
3 |
Motor Performansı |
Ders notlarının 2. sunusu
|
2. sunu kullanılarak açıklama
|
|
4 |
Termodinamik Çevrimler |
Ders notlarının 11-19. sayfaları ve 3. sunu
|
3. sunu kullanılarak açıklama ve uygulama
|
|
5 |
Emme, Egzoz ve Silindir içi akışlar |
Ders notlarının 4. sunusu
|
4. sunu kullanılarak açıklama
|
|
6 |
Emme, Egzoz ve Silindir içi akışlar |
Ders notlarının 4. sunusu
|
4. sunu kullanılarak açıklama |
|
7 |
Yanma Teorisi |
Ders notlarının 5. sunusu
|
5. sunu kullanılarak açıklama
|
|
8 |
Yanma Teorisi |
Ders notlarının 5. sunusu
|
5. sunu kullanılarak açıklama
|
|
9 |
Ara Sınav |
Ders notlarının 35. sayfasının ve 5. sununun sonuna kadarki bilgiler |
Yazılı sınav
|
|
10 |
Buji Ateşlemeli Motorlarda Yanma |
Ders notlarının 6. sunusu
|
6. sunu kullanılarak açıklama
|
|
11 |
Sıkıştırma Ateşlemeli Motorlarda Yanma |
Ders notlarının 6. sunusu
|
6. sunu kullanılarak açıklama
|
|
12 |
İçten Yanmalı Motorlarda Egzoz Emisyonları |
Ders notlarının 7. sunusu
|
7. sunu kullanılarak açıklama
|
|
13 |
Egzoz Emisyon Kontrolü |
Ders notlarının 7. sunusu
|
7. sunu kullanılarak açıklama
|
|
14 |
Ödevlerin tartışılması |
Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması
|
Değerlendirme ve hataların izahı
|
|
15 |
Ödevlerin tartışılması |
Hazırlanan ev ödevlerinin tartışılması
|
Değerlendirme ve hataların izahı
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notları ve sunuların tamamı
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dijital ortamda öğrencilere verilen ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
4 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
5 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|