Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computer Aided Design I (Catia)

Dersin Kodu : AEN207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir
2D geometriler, D geometrilere çevirebilir
Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir
Farklı birlrştirme metodları ile parçaları birleştirebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak

Dersin İçeriği : Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Sketch analizi, uygulamalar Katı model çizimi, Part Design Workbench Katı model analizi, uygulamalar Katı model analizi, uygulamalar Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Arasınav Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Montaj analizi, uygulamalar Teknik resim çizimi, drafting workbench Teknik resim çizimi, uygulamalar

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Bilgisayar LAB.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş,
2 Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
3 Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
4 İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
5 Sketch analizi, uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
6 Katı model çizimi, Part Design Workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
7 Katı model analizi, uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
8 Katı model analizi, uygulamalar Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
9 Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
10 Ara Sınav Ödev ve Uygulamalar
11 Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
12 Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
13 Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
14 Teknik resim çizimi, drafting workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
15 Teknik resim çizimi, drafting workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama
16/17 Teknik resim çizimi, drafting workbench Ödev ve Uygulamalar Düz anlatım ve Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
  Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
  Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
 Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
  CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
  Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 13 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 1
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 2
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 1
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 2 26
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5