|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Aided Design I (Catia) |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir
2D geometriler, D geometrilere çevirebilir
Parçaları tasarlayabilir ve montaj edebilir
Farklı birlrştirme metodları ile parçaları birleştirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayarda 3 boyutlu tasarım programı yardımıyla imalat yöntemlerine uygun parça ve parçalardan oluşan makine tasarımı yapabilme, montaj edebilme becerisini kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı
Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş
İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench
Sketch analizi, uygulamalar
Katı model çizimi, Part Design Workbench
Katı model analizi, uygulamalar
Katı model analizi, uygulamalar
Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme
Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme
Arasınav
Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench
Montaj analizi, uygulamalar
Teknik resim çizimi, drafting workbench
Teknik resim çizimi, uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Bilgisayar LAB. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, |
|
|
|
2 |
Giriş, Part dizayn ana menüsü, Komutların kullanımı |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
3 |
Ön çizim alanı: nesneler, ön çizime giriş |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
4 |
İki boyutlu geometrik şekiller, Sketcher Workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
5 |
Sketch analizi, uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
6 |
Katı model çizimi, Part Design Workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
7 |
Katı model analizi, uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
8 |
Katı model analizi, uygulamalar |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
9 |
Parça tasarlama ve tasarımda değişiklik yapabilme |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
10 |
Ara Sınav |
Ödev ve Uygulamalar |
|
|
11 |
Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
12 |
Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
13 |
Montaj tasarımı: montaj çizimleri, assembly workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
14 |
Teknik resim çizimi, drafting workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
15 |
Teknik resim çizimi, drafting workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Teknik resim çizimi, drafting workbench |
Ödev ve Uygulamalar |
Düz anlatım ve Uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002, Prentice Hall.
Advanced CATIA V5 Workbook, [releases 12 and 13]: CAD/CAM engineering, Cozzens, Richard, 2004, SDC Publications
Advanced CATIA V5 Workbook, releases 16: CAD/CAM engineering technology, Cozzens, Richard, 2006, SDC Publications.
Catia uygulamaları, Gök, Arif, 2007, Seçkin Ankara
CATIA V5: design process in practice from design section up to component, Richard Haslauer, 2005, Hanser.
Using CATIA V5, Fred Karam, Charles Kleismit, 2004, Thomson/Delmar Learning.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
1 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
2 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
1 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
1 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|