Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Mechanics II (Dynamics)

Dersin Kodu : AEN205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hareket denklemlerini formüle ederken en uygun metodolojiyi kullanmanın, Hareket denklemlerinin formülasyonu ve bu denklemlerden enformasyon alınmasının öğrenilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hareket denklemlerini formüle ederken en uygun metodolojiyi kullanmada yetkin öğrenciler yetiştirmek, Hareket denklemlerinin formülasyonu ve bu denklemlerden enformasyon alınması dersin diğer amaçlarıdır.

Dersin İçeriği : Vektörlerin Türevinin Alınması,Kinematik,Kütle Dağılımı,Genelleştirilmiş Kuvvetler,Enerji Fonksiyonları,Hareket Denklemlerinin Formulasyonu,Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması,

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Vektörlerin Türevinin Alınması Ders notları ve kitap Sözlü sunum
2 Kinematik Ders notları ve kitap Sözlü sunum
3 Kütle Dağılımı Ders notları ve kitap Sözlü sunum
4 Kütle Dağılımı Ders notları ve kitap Sözlü sunum
5 Genelleştirilmiş Kuvvetler Ders notları ve kitap Sözlü sunum
6 Genelleştirilmiş Kuvvetler Ders notları ve kitap Sözlü sunum
7 Genelleştirilmiş Kuvvetler Ders notları ve kitap Sözlü sunum
8 Ara sınav Ders notları ve kitap Sözlü sunum
9 Enerji Fonksiyonları Ders notları ve kitap Sözlü sunum
10 Enerji Fonksiyonları Ders notları ve kitap Sözlü sunum
11 Hareket Denklemlerinin Formulasyonu Ders notları ve kitap Sözlü sunum
12 Hareket Denklemlerinin Formulasyonu Ders notları ve kitap Sözlü sunum
13 Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması Ders notları ve kitap Sözlü sunum
14 Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması Ders notları ve kitap Sözlü sunum
15 Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması Ders notları ve kitap Sözlü sunum
16/17 Final sınavı Ders notları ve kitap Sözlü sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dynamics: Theory and Applications. Thomas R. Kane ve David A. Levinson, Mc Graw-Hill Series in Mechanical Engineering, USA, 1985
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 3
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5