|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Mechanics II (Dynamics) |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN205 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hareket denklemlerini formüle ederken en uygun metodolojiyi kullanmanın, Hareket denklemlerinin formülasyonu ve bu denklemlerden enformasyon alınmasının öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hareket denklemlerini formüle ederken en uygun metodolojiyi kullanmada yetkin öğrenciler yetiştirmek, Hareket denklemlerinin formülasyonu ve bu denklemlerden enformasyon alınması dersin diğer amaçlarıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Vektörlerin Türevinin Alınması,Kinematik,Kütle Dağılımı,Genelleştirilmiş Kuvvetler,Enerji Fonksiyonları,Hareket Denklemlerinin Formulasyonu,Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması, |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vektörlerin Türevinin Alınması |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
2 |
Kinematik |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
3 |
Kütle Dağılımı |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
4 |
Kütle Dağılımı |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
5 |
Genelleştirilmiş Kuvvetler |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
6 |
Genelleştirilmiş Kuvvetler |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
7 |
Genelleştirilmiş Kuvvetler |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
9 |
Enerji Fonksiyonları |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
10 |
Enerji Fonksiyonları |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
11 |
Hareket Denklemlerinin Formulasyonu |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
12 |
Hareket Denklemlerinin Formulasyonu |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
13 |
Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
14 |
Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
15 |
Hareket Denklemlerinden Enformasyon Alınması |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları ve kitap |
Sözlü sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dynamics: Theory and Applications. Thomas R. Kane ve David A. Levinson, Mc Graw-Hill Series in Mechanical Engineering, USA, 1985
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|