|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction To Automotive Engineering |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN159 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araç teknolojilerinin ve içten yanmalı motorların anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik mesleğini ve etiğini tanıtma
Mühendislik problemlerinin çözüm yaklaşımının verilmesi
Temel mühendislik konularını öğretme
Takım halinde çalışma yeteneğini geliştirme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araç türleri, otomotiv yakıtları, alternatif yakıt ve yağlar giriş. Yanma ve kirlilik oluşumu. Motor çevrimleri termodinamiği. Içten yanmalı motorlar giriş. Içten yanmalı motorlar türleri. Marş sistemi, şarj sistemi, soğutma sistemi, yağlayıcı sistemi, yakıt sistemi, ateşleme ve enjeksiyon sistemleri, içten yanmalı motorların egzoz sistemi. Yakıt hücreleri giriş. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araç tipleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Otomotiv yakıtlarına giriş |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
3 |
Alternatif yakıtlar ve yağlayıcılar |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
4 |
Yanma ve kirlilik oluşumu |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
5 |
Motor çevrimlerinin termodinamiği |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
6 |
İçten yanmalı motorlara giriş |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
7 |
İçten yanmalı motor tipleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Şarj sistemi |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
10 |
Soğutma sistemi |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Yağlama sistemi |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Yakıt sistemi |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
13 |
Ateşleme ve enjeksiyon sistemleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
İçten yanmalı motorlarda egzoz sistemleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
15 |
Yakıt pillerine giriş |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Otomotiv Mühendisliği Temelleri Richard Stone, Jeffrey K. Ball
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
2 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
2 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|