Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Chemistry For Engineers

Dersin Kodu : AEN155

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HASAN SERİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Madde, Karışım, Fiziksel ve Kimyasal Özellikler
Atom, Molekül, Element, Bileşik, Periyodik Tablo
Atom Numarası, Kütle ve izotoplar, Moleküler Kütle, Ampirik ve Moleküler Formüller
İnorganik Bileşikler, Kimyasal Denklermler ve Tepkimeler, Çözelti Derişimleri, Asit-baz Titrasyonları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmelerini sağlamak ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Giriş (madde, metrik sistem, kimyasal hesaplamalar). Kimyasal denklemler ve sayısal ilişkiler (mol kavramı, formül çıkarımı, kimyasal denklemler). gazlar (Boyle Yasası, Charles yasası, ideal gaz yasası, gaz kinetik teorileri, gerçek gazlar). Katılar (kristaller, metallerin kristal yapıları). Sıvılar ve çözeltiler. Kimyasal kinetikler ve kimyasal denklik. Asitler ve bazlar (Arrhenius konsepti, hidroliz, suyun iyonizasyonu, pH, as,t-baz titrasyonları). Elektro-kimya. Atomik yapı. Kimyasal bağlar.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Tanımlar Ders Notları Sözlü sunum
2 Madde ve Karışımlar Ders Notları Sözlü sunum
3 Fiziksel ve Kimyasal Özellikler Ders Notları Sözlü sunum
4 Atomlar, Moleküller ve iyonlar Ders Notları Sözlü sunum
5 Elementler ve periyodik tablo Ders Notları Sözlü sunum
6 Atom numarası ve izotoplar Ders Notları Sözlü sunum
7 Moleküler kütle Ders Notları Sözlü sunum
8 Ara Sınav
9 Moleküler ve Ampirik formüller Ders Notları Sözlü sunum
10 İnorganik bileşikler Ders Notları Sözlü sunum
11 Kimyasal denklemler ve reaksiyonlar Ders Notları Sözlü sunum
12 Derişim ve çözeltiler Ders Notları Sözlü sunum
13 Çözeltilerde Seyreltme Ders Notları Sözlü sunum
14 Asit Baz titrasyonları Ders Notları Sözlü sunum
15 Özet Ders Notları Sözlü sunum
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Üniversite Kimyası, Fine and Beall
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 0
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 3
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 3
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 0
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 103
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.12
Dersin AKTS Kredisi: 4