|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Chemistry For Engineers |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN155 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HASAN SERİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Madde, Karışım, Fiziksel ve Kimyasal Özellikler Atom, Molekül, Element, Bileşik, Periyodik Tablo Atom Numarası, Kütle ve izotoplar, Moleküler Kütle, Ampirik ve Moleküler Formüller İnorganik Bileşikler, Kimyasal Denklermler ve Tepkimeler, Çözelti Derişimleri, Asit-baz Titrasyonları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmelerini sağlamak ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş (madde, metrik sistem, kimyasal hesaplamalar). Kimyasal denklemler ve sayısal ilişkiler (mol kavramı, formül çıkarımı, kimyasal denklemler). gazlar (Boyle Yasası, Charles yasası, ideal gaz yasası, gaz kinetik teorileri, gerçek gazlar). Katılar (kristaller, metallerin kristal yapıları). Sıvılar ve çözeltiler. Kimyasal kinetikler ve kimyasal denklik. Asitler ve bazlar (Arrhenius konsepti, hidroliz, suyun iyonizasyonu, pH, as,t-baz titrasyonları). Elektro-kimya. Atomik yapı. Kimyasal bağlar. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Tanımlar |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Madde ve Karışımlar |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
3 |
Fiziksel ve Kimyasal Özellikler |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
4 |
Atomlar, Moleküller ve iyonlar |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
5 |
Elementler ve periyodik tablo |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
6 |
Atom numarası ve izotoplar |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
7 |
Moleküler kütle |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Moleküler ve Ampirik formüller |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
10 |
İnorganik bileşikler |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Kimyasal denklemler ve reaksiyonlar |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Derişim ve çözeltiler |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
13 |
Çözeltilerde Seyreltme |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
Asit Baz titrasyonları |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
15 |
Özet |
Ders Notları |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Üniversite Kimyası, Fine and Beall
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 103 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|