|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Physics For Engineers |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN153 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini yapar Birbirinden bağımsız eksenlere göre cisimlerin hareketini açıklar Açısal ve çizgisel kavramları ilişkilendirir Denge kavramını açıklayabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Birim sistemleri, hız, newton kanunları, iş ve kinetik enerji, momentum ve kronumu, akışkan özellikleri, sıcaklık ve ideal gaz, ısı akışı ve termodinamiğin 1. kanunu, manyetik alan etkisi, faraday kanunu, manyetizma, alternatif akım |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş; Bir boyutlu hareket |
Ders kitabı "Bölüm 1 ve 2" |
Derste anlatım |
|
2 |
İki ve üç boyutlu hareket |
Ders kitabı "Bölüm 3" |
Derste anlatım |
|
3 |
Newton Kanunları |
Ders kitabı "Bölüm 4" |
Derste anlatım |
|
4 |
Newton Kanunlarının uygulamaları |
Ders kitabı "Bölüm 5" |
Derste anlatım |
|
5 |
İş ve kinetik enerji |
Ders kitabı "Bölüm 6" |
Derste anlatım |
|
6 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu |
Ders kitabı "Bölüm 7" |
Derste anlatım |
|
7 |
Momentum ve momentumun korunumu |
Ders kitabı "Bölüm 8" |
Derste anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Statik, Akışkanların özellikleri |
Ders kitabı "Bölüm 11 ve Bölüm 16 " |
Derste anlatım |
|
10 |
Sıcaklık ve ideal gazlar |
Ders kitabı "Bölüm 17" |
Derste anlatım |
|
11 |
Isı akışı ve termodinamiğin birinci kanunu |
Ders kitabı "Bölüm 18" |
Derste anlatım |
|
12 |
Manyetik alanın etkileri |
Ders kitabı "Bölüm 28" |
Derste anlatım |
|
13 |
Faraday kanunu |
Ders kitabı "Bölüm 30" |
Derste anlatım |
|
14 |
Manyetizma |
Ders kitabı "Bölüm 31" |
Derste anlatım |
|
15 |
Alternatif Akım |
Ders kitabı "Bölüm 33" |
Derste anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Kitabı: Physics for Engineers and Scientists; Third Edition. Yazarlar: P.M. Fishbane, S.G. Gasiorowicz, S.T. Thornton. Yayıncı: Pearson-Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
3 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
3 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|