Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Manufacturing Processes I |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 353 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MELİH BAYRAMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Demir ve çelik üretiminin esas ve ilkelerini yorumlayabilir Yaygın olarak kullanılan döküm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur Model, besleyici, maça tasarımı yapabilir İstenilen ürün özelliklerine göre uygun imalat yöntemini seçebilir Döküm hatalarını tanımlayabilir ve önlenmesi konusunda alınması gereken önlemleri bilir Dövme, haddeleme, ekstrüzyon, tel çekme, çubuk çekme ve bükme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir Sıcak ve soğuk şekil verme yöntemleri ile ilgili kavram ve ilkeleri bilir Plastik şekil verme yöntemleri için kuvvet ve güç hesabı yapabilir İmalat yöntemlerinin ürün özelliklerine etkisini yorumlayabilir Parça tasarımı esaslarını kullanılacak imalat yöntemine göre yorumlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Demir ve çelik üretimi, döküm, toz metalurjisi ve plastik şekil verme imalat yöntemlerinin temel prensiplerini, kullanılan donanımları ve uygulama alanlarını tanıtmak ve bu usullere ait temel hesaplama bilgileri kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Demir ve çelik üretimi. Çeliğin katılaşması. Kokil kalıplara döküm. Sürekli döküm. Metal döküm yöntemleri. Kum kalıba döküm. Savurma döküm. Kalıcı kalıplara döküm. hassas döküm. Toz metalürjisi,; toz üretimi tozların karıştırılması, sıkıştırma ve sinterleme. Metal şekillendirme işlemlerinin temel prensipleri. Sıcak ve soğuk şekil verme prosesleri; Haddeleme, dövme, tel çekme ve bükme. Metal şekillendirme işlemlerinde kuvvet ve güç hesaplamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Demir ve Çelik Üretimi |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Çelik Üretim yöntemleri, Çeliğin katılaşması; kokil kalıba döküm, sürekli döküm |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Döküm teknolojisinin temel prensipleri |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Döküm teknolojisinin temel prensipleri (devam) |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Kum Kalıba döküm, seramik kalıba döküm, savurma döküm |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Metal kalıba döküm, basınçlı döküm, dökümde tasarım kriterleri, döküm hataları |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Toz metalurjisi üretim yöntemleri |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
İlgili konuları ders notlarından ve kaynaklardan çalış |
Yazılı sınav |
|
9 |
Plastik şekil verme yöntemlerinin temel ilkeleri, sınıflandırılması |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Haddeleme |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Dövme ve dövme yöntemleri |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Kuvvet ve güç hesaplamaları |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Kuvvet ve güç hesaplamaları (devam) |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Metal sacların şekillendirilmesi: Bükme |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Ekstrüzyon ve ekstrüzyon yöntemleri, Tel ve çubuk çekme |
İlgili konuyu ders notlarından oku |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Tüm konuları ders notlarından ve kaynaklardan çalış |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
0 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|