Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Statistics And Quality Control

Dersin Kodu : ME 357

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET BİLGİLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak
Kalite Standartlarını Uygulamak
İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygulamak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İstatistiki kalite kontrol yöntemlerini ve kavramlarını öğrenme

Dersin İçeriği : İstatistiğe giriş. İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. Olasılık ve İstatistik. Olasılık dağılımları. Olasılık yoğunlukları. Örneklem dağılımları. İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İstatistiğe giriş. Ders kitabı, Bölüm 1 Kavramsal ve matematik eğitimi
2 İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. Ders kitabı, Bölüm 2 Kavramsal ve matematik eğitimi
3 İstatistiksel verilerin düzenlenmesi ve analizi. Ders kitabı, Bölüm 2 Kavramsal ve matematik eğitimi
4 Olasılık Ders kitabı, Bölüm 3 Kavramsal ve matematik eğitimi
5 Olasılık Ders kitabı, Bölüm 3 Kavramsal ve matematik eğitimi
6 Olasılık dağılımları Ders kitabı, Bölüm 4 Kavramsal ve matematik eğitimi
7 Arasınav Yazılı sınav Yazılı sınav
8 Olasılık dağılımları Ders kitabı, Bölüm 4 Kavramsal ve matematik eğitimi
9 Olasılık yoğunlukları Ders kitabı, Bölüm 5 Kavramsal ve matematik eğitimi
10 Olasılık yoğunlukları Ders kitabı, Bölüm 5 Kavramsal ve matematik eğitimi
11 Örneklem dağılımları Ders kitabı, Bölüm 6 Kavramsal ve matematik eğitimi
12 Örneklem dağılımları Ders kitabı, Bölüm 6 Kavramsal ve matematik eğitimi
13 İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi Ders kitabı, Bölüm 7 Kavramsal ve matematik eğitimi
14 İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi Ders kitabı, Bölüm 7 Kavramsal ve matematik eğitimi
15 İstatistiksel sonuç çıkarma, Hipotez testi Ders kitabı, Bölüm 7 Kavramsal ve matematik eğitimi
16/17 Final sınavı Yazılı sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Olasılık ve İstatistik - Prof.Dr. Fikri AKDENİZ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 0
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 1
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 1
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4