Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mechanisms

Dersin Kodu : ME 355

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI

Dersin Öğrenme Kazanımları : MakinaTasarımı-Mekanizma İlişkisini açıklamak;
Mekanizmaların Yapı-Biçim-Yüzey ve Hareket İlişkilerini kavramak
Mekanik Sistemlerin Dönme Merkezlerini Bulmak.
Hız-İvme Analizi Yapmak.
Hareket Türlerini Açıklamak.
Haraket Eğrilerini Çıkarmak
Dişli Sistemlerini Öğrenmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makina Tasarımının En Zorlu Kavramsal Aşaması olan Yapı, Biçim ve Yüzey Seçiminde ve Bunlardan Sonuçlanan Hareketlerin Analizi ve Sentezi Konularında Gerekli Temel Bilgiyi Kazanmak.

Dersin İçeriği : Makina tasarımı - mekanizma tekniği ilişkileri; mekanizmalarda yapı-biçim-yüzey ve bunlardan sonuçlanan hareket ilişkileri;mekanik sistemlerin dönme merkezleri; hız ve ivme analizleri; hareket türleri; hareket eğrileri; dişli sistemleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mekanizma Tekniğine Giriş Kaynaklar Uygulamadaki Mekanizma Örnekleri
2 Temel Kinematik Kavramlar Kaynaklar Kuramsal Bilgilendirme.
3 Mekanizmaların Yapısı Kaynaklar Deneysel Modeller ve kuram.
4 Temel Kavramlarla ilgili Uygulamalar Kaynaklar Problem Çözme.
5 Ani Dönme Merkezine Giriş Kaynaklar Kavram açıklama.
6 Mekanizmaların ani dönme merkezlerinin bulunuşu Kaynaklar Uygulamalı Açıklama.
7 Eşdeğer Mekanizmalar Kaynaklar Örneklerle tekniğin açıklanması
8 Hız Analizine Giriş Kaynaklar Kuramsal Bilgilendirme.
9 Arasınav
10 Makinalarda Hızların Bulunması Kaynaklar Örneklerle açıklamalar
11 Kayma,Yuvarlanma ve Bağıl Açısal Hareketler Kaynaklar Örneklerle açıklamalar
12 İvme Analizine Giriş Kaynaklar Kuramsal Bilgilendirme.
13 Makinalarda İvmelerin Bulunması Kaynaklar Tekniklerin Problemlere Uygulanması
14 Hareket Eğrileri Kaynaklar Örneklerle açıklamalar
15 Dişliler ve Dişli Sistemleri Kaynaklar Kuramsal Bilgilendirme.
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007;Kinematic Analysis and Synthesis,Kimbrell, T.,McGraw-Hill Co.;Experimental Methods in Mechanical Engineering,Akçalı, İ.D.,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:5,1998
 Makine Mühendisliğinde Deneysel Yöntem,Akçalı,İ.D.,Ç.Ü.MACTİMARUM Yayın NO:6,1998;Theory of Machines,Shigley,J.E.,McGraw-Hill Co.1963


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4