|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mechanisms |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 355 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İBRAHİM DENİZ AKÇALI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
MakinaTasarımı-Mekanizma İlişkisini açıklamak; Mekanizmaların Yapı-Biçim-Yüzey ve Hareket İlişkilerini kavramak Mekanik Sistemlerin Dönme Merkezlerini Bulmak. Hız-İvme Analizi Yapmak. Hareket Türlerini Açıklamak. Haraket Eğrilerini Çıkarmak Dişli Sistemlerini Öğrenmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makina Tasarımının En Zorlu Kavramsal Aşaması olan Yapı, Biçim ve Yüzey Seçiminde ve Bunlardan Sonuçlanan Hareketlerin Analizi ve Sentezi Konularında Gerekli Temel Bilgiyi Kazanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Makina tasarımı - mekanizma tekniği ilişkileri; mekanizmalarda yapı-biçim-yüzey ve bunlardan sonuçlanan hareket ilişkileri;mekanik sistemlerin dönme merkezleri; hız ve ivme analizleri; hareket türleri; hareket eğrileri; dişli sistemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mekanizma Tekniğine Giriş |
Kaynaklar |
Uygulamadaki Mekanizma Örnekleri |
|
2 |
Temel Kinematik Kavramlar |
Kaynaklar |
Kuramsal Bilgilendirme. |
|
3 |
Mekanizmaların Yapısı |
Kaynaklar |
Deneysel Modeller ve kuram. |
|
4 |
Temel Kavramlarla ilgili Uygulamalar |
Kaynaklar |
Problem Çözme. |
|
5 |
Ani Dönme Merkezine Giriş |
Kaynaklar |
Kavram açıklama. |
|
6 |
Mekanizmaların ani dönme merkezlerinin bulunuşu |
Kaynaklar |
Uygulamalı Açıklama. |
|
7 |
Eşdeğer Mekanizmalar |
Kaynaklar |
Örneklerle tekniğin açıklanması |
|
8 |
Hız Analizine Giriş |
Kaynaklar |
Kuramsal Bilgilendirme. |
|
9 |
Arasınav |
|
|
|
10 |
Makinalarda Hızların Bulunması |
Kaynaklar |
Örneklerle açıklamalar |
|
11 |
Kayma,Yuvarlanma ve Bağıl Açısal Hareketler |
Kaynaklar |
Örneklerle açıklamalar |
|
12 |
İvme Analizine Giriş |
Kaynaklar |
Kuramsal Bilgilendirme. |
|
13 |
Makinalarda İvmelerin Bulunması |
Kaynaklar |
Tekniklerin Problemlere Uygulanması |
|
14 |
Hareket Eğrileri |
Kaynaklar |
Örneklerle açıklamalar |
|
15 |
Dişliler ve Dişli Sistemleri |
Kaynaklar |
Kuramsal Bilgilendirme. |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Mekanizma Tekniği,İ.D.Akçalı, Birsen Kitabevi,2007;Kinematic Analysis and Synthesis,Kimbrell, T.,McGraw-Hill Co.;Experimental Methods in Mechanical Engineering,Akçalı, İ.D.,ÇÜ MACTİMARUM Yayın No:5,1998
Makine Mühendisliğinde Deneysel Yöntem,Akçalı,İ.D.,Ç.Ü.MACTİMARUM Yayın NO:6,1998;Theory of Machines,Shigley,J.E.,McGraw-Hill Co.1963
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|