Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Numerical Analysis

Dersin Kodu : ME 254

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARİF ÖZBEK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hata tanımı ve çeşitleri; denklemlerin köklerinin bulunması; lineer denklem sistemlerinin çözümleri; Optimizasyon; Eğri uydurma; Sayısal türev ve integral; Adi diferansiyel denklemler ve kısmi diferansisyel denklemlerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi ve mühendislik problemlerine uygulanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri mühendislikte kullanılan sayısal yöntemler konularında bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma.

Dersin İçeriği : Hatalar, denklem kökleri, lineer cebirsel denklem sistemleri, optimizasyon, eğri uydurma, sayısal türev ve integral

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Makine Müh. Bölümü


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş; hata çeşitleri ve tanımları Ders Kitabı "Bölüm 3" Derste anlatım
2 Denklem köklerinin bulunması Ders Kitabı "Bölüm 5" Derste anlatım
3 Denklem köklerinin bulunması Ders Kitabı "Bölüm 5" Derste anlatım
4 Lineer cebirsel denklem sistemleri Ders Kitabı "Bölüm 9" Derste anlatım
5 Lineer cebirsel denklem sistemleri Ders Kitabı "Bölüm 9" Derste anlatım
6 Lineer cebirsel denklem sistemleri, LU ayrıştırma yöntemi Ders Kitabı "Bölüm 10" Derste anlatım
7 Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss siedel method Ders Kitabı "Bölüm 11" Derste anlatım
8 Optimizasyon Ders Kitabı "Bölüm 13" Derste anlatım
9 Arasınav
10 Eğri uydurma Ders Kitabı "Bölüm 17" Derste anlatım
11 Eğri uydurma Ders Kitabı "Bölüm 17" Derste anlatım
12 Sayısal türev Ders Kitabı "Bölüm 21" Derste anlatım
13 Sayısal integral Ders Kitabı "Bölüm 21" Derste anlatım
14 Adi diferansiyel denklemler Ders Kitabı "Bölüm 25" Derste anlatım
15 Kısmi diferansiyel denklemler Ders Kitabı "Bölüm 29" Derste anlatım
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Kitabı: Numerical Methods for Engineers; Fifth Edition. Yazarlar: S.C. Chapra, R.P. Canale. Yayıncı: Mc-Graw Hill.
 Öğrencinin tercih edeceği diğer sayısal analiz kitapları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 3
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5