|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Numerical Analysis |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 254 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARİF ÖZBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hata tanımı ve çeşitleri; denklemlerin köklerinin bulunması; lineer denklem sistemlerinin çözümleri; Optimizasyon; Eğri uydurma; Sayısal türev ve integral; Adi diferansiyel denklemler ve kısmi diferansisyel denklemlerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi ve mühendislik problemlerine uygulanması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri mühendislikte kullanılan sayısal yöntemler konularında bilgi ile donatarak çeşitli uygulamalı problemleri çözebilme kabiliyetini kazandırma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hatalar, denklem kökleri, lineer cebirsel denklem sistemleri, optimizasyon, eğri uydurma, sayısal türev ve integral |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Müh. Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş; hata çeşitleri ve tanımları
|
Ders Kitabı "Bölüm 3" |
Derste anlatım |
|
2 |
Denklem köklerinin bulunması
|
Ders Kitabı "Bölüm 5" |
Derste anlatım |
|
3 |
Denklem köklerinin bulunması
|
Ders Kitabı "Bölüm 5" |
Derste anlatım |
|
4 |
Lineer cebirsel denklem sistemleri
|
Ders Kitabı "Bölüm 9" |
Derste anlatım |
|
5 |
Lineer cebirsel denklem sistemleri
|
Ders Kitabı "Bölüm 9" |
Derste anlatım |
|
6 |
Lineer cebirsel denklem sistemleri, LU ayrıştırma yöntemi |
Ders Kitabı "Bölüm 10" |
Derste anlatım |
|
7 |
Lineer cebirsel denklem sistemleri, Gauss siedel method
|
Ders Kitabı "Bölüm 11" |
Derste anlatım |
|
8 |
Optimizasyon |
Ders Kitabı "Bölüm 13" |
Derste anlatım |
|
9 |
Arasınav
|
|
|
|
10 |
Eğri uydurma |
Ders Kitabı "Bölüm 17" |
Derste anlatım |
|
11 |
Eğri uydurma |
Ders Kitabı "Bölüm 17" |
Derste anlatım |
|
12 |
Sayısal türev
|
Ders Kitabı "Bölüm 21" |
Derste anlatım |
|
13 |
Sayısal integral |
Ders Kitabı "Bölüm 21" |
Derste anlatım |
|
14 |
Adi diferansiyel denklemler |
Ders Kitabı "Bölüm 25" |
Derste anlatım |
|
15 |
Kısmi diferansiyel denklemler |
Ders Kitabı "Bölüm 29" |
Derste anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Kitabı: Numerical Methods for Engineers; Fifth Edition. Yazarlar: S.C. Chapra, R.P. Canale. Yayıncı: Mc-Graw Hill.
Öğrencinin tercih edeceği diğer sayısal analiz kitapları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 125 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|