Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Mechanics II (Dynamics)

Dersin Kodu : ME 253

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Parçacık ve rijit cisim kinematiği ve kinetiği konularında temel bilgilere sahip olur
Serbest cisim diyagramı oluşturabilme ve bu diyagramı kullanarak bilinmeyen kuvvet/momentleri elde edebilme becerisini kazanır
Kinematik ve kinetik bilgisi gerektiren mühendislik problemlerini formüle edip çözebilme becerisi kazanır
Kinematik ve kinetik bilgisi gerektiren mühendislik problemlerini enerji yöntemlerini kullanarak çözebilme becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Parçacık ve rijid cisimlerin kinematik ve kinetiğinin temel prensiplerini öğretmek. Mühendislik mekanizma ve makinalarının dinamik amaçlı matematik modellerini kurma becerisi kazandırmak. Mühendislik problemlerinde uygulanan kuvvet ve momentlerin neden olacağı hareketi ve verilen hareketi sağlamak için uygulanması gereken kuvvet ve momentleri hesaplama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Parçacık kinematiği: parçacıkların Doğrusal ve eğrisel hareketler. Newton´un ikinci yasası, lineer momentum. D´Alembert prensibi, açısal momentum. Iş ve enerji prensipleri. Parçacık kinematiği: parçacıkların Doğrusal ve eğrisel hareketler. yerçekimi kuvvetleri ve potansiyel enerjileri. itme ve momentum ilkeleri. Katı cisimlerin kinematiği. Katı cisimlerin genel düzlemsel hareketleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Partikül Kinematiği : Doğrusal ve Eğrisel Hareketler Kaynaklar Anlatma, Uygulama
2 Noktasal Kütlelerin Kinetiği. Newton’un İkinci Kanunu, Lineer Momentum, D’Lambert Prensibi Kaynaklar Anlatma, Uygulama
3 Açısal Momentum Kaynaklar Anlatma, Uygulama
4 Yay ve Yerçekim Kuvvetleri ve Bunların Potansiyel Enerjileri Kaynaklar Anlatma, Uygulama
5 Yay ve Yerçekim Kuvvetleri ve Bunların Potansiyel Enerjileri Kaynaklar Anlatma, Uygulama
6 Konservatif ve Konservatif Olmayan Kuvvetler Kaynaklar Anlatma, Uygulama
7 Ara sınav
8 Konservatif ve Konservatif Olmayan Kuvvetler Kaynaklar Anlatma, Uygulama
9 Darbe Kuvvetleri, Prensipler Darbe ve Momentum Kaynaklar Anlatma, Uygulama
10 Darbe Kuvvetleri, Prensipler Darbe ve Momentum Kaynaklar Anlatma, Uygulama
11 Rijit Cisim Kinematiği Kaynaklar Anlatma, Uygulama
12 Arasınav
13 Rijit Cisim Kinematiği Kaynaklar Anlatma, Uygulama
14 Rijit Cisimlerin Genel Düzlemsel Hareketi Kaynaklar Anlatma, Uygulama
15 Rijit Cisimlerin Genel Düzlemsel Hareketi Kaynaklar Anlatma, Uygulama
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ferdinand Beer, Jr., E. Russell Johnston, Elliot Eisenberg, Phillip Cornwell, David Mazurek, Vector Mechanics for Engineers: Dynamics (SI Units), 8th edition, Mc Graw Hill,2003
 Hibbeler, R.C., Engineering Mechanics Dynamics SI 12th Edition, Pearson Prentice Hall, Singapore, 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5