|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Mechanics II (Dynamics) |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 253 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Parçacık ve rijit cisim kinematiği ve kinetiği konularında temel bilgilere sahip olur
Serbest cisim diyagramı oluşturabilme ve bu diyagramı kullanarak bilinmeyen kuvvet/momentleri elde edebilme becerisini kazanır
Kinematik ve kinetik bilgisi gerektiren mühendislik problemlerini formüle edip çözebilme becerisi kazanır
Kinematik ve kinetik bilgisi gerektiren mühendislik problemlerini enerji yöntemlerini kullanarak çözebilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Parçacık ve rijid cisimlerin kinematik ve kinetiğinin temel prensiplerini öğretmek.
Mühendislik mekanizma ve makinalarının dinamik amaçlı matematik modellerini kurma becerisi kazandırmak.
Mühendislik problemlerinde uygulanan kuvvet ve momentlerin neden olacağı hareketi ve verilen hareketi sağlamak için uygulanması gereken kuvvet ve momentleri hesaplama becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Parçacık kinematiği: parçacıkların Doğrusal ve eğrisel hareketler. Newton´un ikinci yasası, lineer momentum. D´Alembert prensibi, açısal momentum. Iş ve enerji prensipleri. Parçacık kinematiği: parçacıkların Doğrusal ve eğrisel hareketler. yerçekimi kuvvetleri ve potansiyel enerjileri. itme ve momentum ilkeleri. Katı cisimlerin kinematiği. Katı cisimlerin genel düzlemsel hareketleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Partikül Kinematiği : Doğrusal ve Eğrisel Hareketler |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
2 |
Noktasal Kütlelerin Kinetiği. Newton’un İkinci Kanunu, Lineer Momentum, D’Lambert Prensibi |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
3 |
Açısal Momentum |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
4 |
Yay ve Yerçekim Kuvvetleri ve Bunların Potansiyel Enerjileri |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
5 |
Yay ve Yerçekim Kuvvetleri ve Bunların Potansiyel Enerjileri |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
6 |
Konservatif ve Konservatif Olmayan Kuvvetler |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Konservatif ve Konservatif Olmayan Kuvvetler |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
9 |
Darbe Kuvvetleri, Prensipler Darbe ve Momentum |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
10 |
Darbe Kuvvetleri, Prensipler Darbe ve Momentum |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
11 |
Rijit Cisim Kinematiği |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
12 |
Arasınav |
|
|
|
13 |
Rijit Cisim Kinematiği |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
14 |
Rijit Cisimlerin Genel Düzlemsel Hareketi |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
15 |
Rijit Cisimlerin Genel Düzlemsel Hareketi |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ferdinand Beer, Jr., E. Russell Johnston, Elliot Eisenberg, Phillip Cornwell, David Mazurek, Vector Mechanics for Engineers: Dynamics (SI Units), 8th edition, Mc Graw Hill,2003
Hibbeler, R.C., Engineering Mechanics Dynamics SI 12th Edition, Pearson Prentice Hall, Singapore, 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|