Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Applied Mathematics For. Mech. Eng. |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 251 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Vektör Fonksiyonlar Fonksiyonların Seri Açılımı Çizgisel İntegraller Çift Katlı İntegraller Diferansiyel Denklemlerin Analitik Çözümü
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri mühendislikte kullanılan temel matematik kavramlar hakkında bilgi ile donatmak ve uygulamada karşılacakları problemlerin analitik çözüm metodlarını göstermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seriler. Güç Serileri. Taylor ve MacLaurin Serileri. Kompleks Sayılar. Vektör Fonksiyonlar. Gradyan, Diverjans, Laplasiyen Operatörleri. Yön Türevleri. Çizgisel İntegraller. Alan İntegralleri. Diferansiyel Denklem Tanımı ve Türleri. Birinci Mertebe Denklemler. Lineer Denklemler. Birinci Mertebe Kısmi Diferansiyel Denklemler. İkinci Mertebe Sabit Katsayılı Denklemler. Laplace Transformasyonu. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dizler. Seriler. Yakınsama-Iraksama Testleri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
2 |
Güç serileri. Taylor ve MacLaurin serileri
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
3 |
Karmaşık sayılar.
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
4 |
Kısmi türevler. Zincir kuralı
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
5 |
Vektör analizi. Yön türevi ve gradyan.
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
6 |
Çok katlı integraller: Çift katlı integraller
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
7 |
Kutupsal koordinatlar ile integraller. Uygulamalar
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
8 |
Diverjans, Körl ve Laplasyen. Çizgisel integraller.
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
9 |
Arasınav
|
|
|
|
10 |
Diferansiyel denklemler(DD). Birinci mertebe DD.
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
11 |
Birinci mertebe lineer kısmi DD
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
12 |
Homojen olmayan DD
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
13 |
Laplace transformasyonu
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
14 |
İkinci mertebe lineer kısmi DD.
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste anlatım.
|
|
15 |
DD Uygulamalarından Örnekler
|
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Derste Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
1 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|