Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electrical And Electronics Eng. Fund. |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 255 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CABBAR VEYSELBAYSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik temel kavramları ve büyükükleri öğrenme Elektrik ve elektronik temel devre yapılarını tanıma ve basit devre analizleri yapabilme Doğru akım (DA) ve alternatif akım (AA) elektrik devrelerini tanıma Elektromekanik enerji dönüşümü ve elektrik motorları hakkında temel bilgiye sahip olma Temel elektronik devre elemanları ve yükselteç devrelerini tanıma Enstrumantasyon prensiplerini; ölçme elemanları ve devrelerini öğrenme. Güç elektroniğinin temellerini anlama Elektrik temel emniyet prensiplerini öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makina mühendisliği öğrencilerinin elektrik ve elektronik mühendisliği temel kavramlarına ait bilgilere sahip olması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik ve elektronik mühendisliğine genel giriş. Temel elektrik kavramları ve büyüklükler. Devre analizi prensipleri. DA / AA elektrik devreleri. Temel elektromekanik enerji dönüşümü. Elektronik devreler ve yükselteçler. Enstrumantasyon ve ölçme devreleri. Sayısal elektronik ve sistemler. Güç elektroniğine giriş.Elektrik emniyet prensipleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Elektrik ve elektroniğe genel giriş. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
2 |
Temel elektrik kavramları ve büyüklükler. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
3 |
Devre analizi prensipleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
4 |
Devre analizi prensipleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
5 |
DA / AA elektrik devreleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
6 |
DA / AA elektrik devreleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
7 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
8 |
Elektromekanik enerji dönüşümü ve elektrik motorları |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
9 |
Elektromekanik enerji dönüşümü ve elektrik motorları |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
10 |
Elektronik devreler ve yükselteçler. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
11 |
Elektronik devreler ve yükselteçler. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
12 |
Enstrumantasyon ve ölçme devreleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
13 |
Enstrumantasyon ve ölçme devreleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
14 |
Sayısal elektronik ve sistemler. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
15 |
Güç elektroniğine giriş. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
16/17 |
Elektrik emniyet prensipleri. |
Dersin kaynaklarından ilgili bölümü çalışma |
Yüz yüze ders anlatımı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
2 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|