Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Thermodynamics 2

Dersin Kodu : ME 210

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALPER YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kapalı ve açık sistemlerde entropi ve entropi dengesinin tanımının öğretilmesi
Gazlı güç çevrimlerinin öğrenme
Buharlı ve birleşik güç çevrimlerinin öğretilmesi
Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri, soğutucu ve ısı pompalarının öğretilmesi
Gaz soğutma çevrimleri ve absorbsiyonlu soğutma çevrimlerinin öğretilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere, termodinamik özelliklerinin belirlenmesi ve soğutma hesaplamaları öğretilerek ilgili mühendislik sorunları çözmek için güç ve soğutucu çevrimlerini analizlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Güç çevrimleri, Soğutma çevrimleri, iklimlendirme yöntemleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Entropinin tanımı, kapalı ve açık sistemlerde entropi dengesi Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
2 T ds ilişkisleri,saf maddelerde entropi değişimi Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
3 İzantropik işlemler Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
4 Tersinir sürekli akış işi, Kompresör işinin minimize edilmesi, sürekli akış cihazların izentropik verimliliği Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
5 Termodinamik çevrimlerin sınıflandırılması, gazlı güç çevrimleri, hava-standart varsayımları Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
6 Otto, Dizel, Sterling çevrimleri Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
7 Ericson and Brayton çevrimleri Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
8 Turbojet, turbofan and turboprob motorlar Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
9 buhar ve birleştirilmiş güç çevrimleri, Rankine çevrimi Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
10 Arasınav
11 İdeal Rankine çevrimi ve ideal rejeneratif Rankine çevrimi Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
12 Soğutmaya giriş, ideal ve gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri, soğutucular, ısı pompası sistemleri Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
13 Yenilikçi buhar sıkıştırmalı soğutma sistemleri Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
14 Gaz ve absorbsiyonlu soğutma çevrimleri Ders notlarının okunması Kavramsal ve matematik eğitimi
15 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
 Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, Yunus Çengel
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 30
    Ödev/Proje/Diğer 4 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5