|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Thermodynamics 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALPER YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kapalı ve açık sistemlerde entropi ve entropi dengesinin tanımının öğretilmesi Gazlı güç çevrimlerinin öğrenme Buharlı ve birleşik güç çevrimlerinin öğretilmesi Buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri, soğutucu ve ısı pompalarının öğretilmesi Gaz soğutma çevrimleri ve absorbsiyonlu soğutma çevrimlerinin öğretilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere, termodinamik özelliklerinin belirlenmesi ve soğutma hesaplamaları öğretilerek ilgili mühendislik sorunları çözmek için güç ve soğutucu çevrimlerini analizlerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güç çevrimleri, Soğutma çevrimleri, iklimlendirme yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Entropinin tanımı, kapalı ve açık sistemlerde entropi dengesi |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
2 |
T ds ilişkisleri,saf maddelerde entropi değişimi |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
3 |
İzantropik işlemler |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
4 |
Tersinir sürekli akış işi, Kompresör işinin minimize edilmesi, sürekli akış cihazların izentropik verimliliği |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
5 |
Termodinamik çevrimlerin sınıflandırılması, gazlı güç çevrimleri, hava-standart varsayımları |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
6 |
Otto, Dizel, Sterling çevrimleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
7 |
Ericson and Brayton çevrimleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
8 |
Turbojet, turbofan and turboprob motorlar |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
9 |
buhar ve birleştirilmiş güç çevrimleri, Rankine çevrimi |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
10 |
Arasınav
|
|
|
|
11 |
İdeal Rankine çevrimi ve ideal rejeneratif Rankine çevrimi |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
12 |
Soğutmaya giriş, ideal ve gerçek buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimleri, soğutucular, ısı pompası sistemleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
13 |
Yenilikçi buhar sıkıştırmalı soğutma sistemleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
14 |
Gaz ve absorbsiyonlu soğutma çevrimleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik eğitimi |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, Yunus Çengel
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 115 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|