|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Thermodynamics 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 209 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALPER YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Termodinamiğin temel kanunları öğrenme P-v ve T-v diyagramlar kullanmayı öğrenme Termodinamik tabloları kullanarak temel fiziksel özellikleri hesaplamayı öğrenmek Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kapalı sistemler ile ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak sürekli akışlı açık sistemleri ile ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kararsız açık akış sistemleri ile ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme Sırasıyla, ısı motorlar ve soğutucular için verimlilik ve COP tanımlarını öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalı ve açık sürekli bir akış veya kararsız düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlk yasa çözümlemesi. açık sistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Termodinamiğe giriş ve termodinamiğin temel uygulama alanları |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
2 |
Termodinamik sistemlerin tanımı ve sınıflandırlması |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
3 |
Saf maddelerin özellikleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
4 |
Faz değişimleri için özellik diyagramları |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
5 |
Özellik diyagramlarının kullanımı |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
6 |
ideal gazın tanımı ve denklemleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
7 |
Kapalı sistemler için termodinamiğin 1. kanununu, Isı ve ısı tranferi modlarının tanımı |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
8 |
İş tanımı, iş biçimleri, özgül ısılar |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
9 |
ideal gazlar, katılar ve sıvılar için özgül ısı ilişkileri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
10 |
Arasınav |
|
|
|
11 |
Açık sistemler, kütle ve hacimsel debi için termodinamiğin 1. kanunu, akış işinin tanımı |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
12 |
Açık kararlı ve kararsız akış sistemleri |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
13 |
Termodinamiğin 2. kanuna giriş, ısı kaynakları ve kuyularının ve termal enerji rezervuarlarının tanımı |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
14 |
Isı motorları ve soğutuculara giriş |
Ders notlarının okunması |
Kavramsal ve matematik |
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, Yunus Çengel
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
2 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
4 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|