|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Strength Of Materials II |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 252 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel yükleme halinde gerilmeleri bulabilmek Gerilmeler sonucu oluşacak şekil değiştirmelerin tespit edilmesi Önemli bir fenomen olan stabilitenin ve kolon burkulmasının tanımı ve burkulma hesaplarının yapılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ME 154 Engineering Mechanics I ( Statics ) ME 257 Strength Of Materials I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel mukavemet kavramları ve yük analizini bir adım öteye taşımak ve şekl değiştirme (deformasyon) analizlerini yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel yükleme halinin analizi. Deformasyon bulma teknikleri: Doğrudan integrasyon, tekil fonksiyonlar, superpozisyon, enerji metotları. Kolonlar ve burkulma analizi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel yükleme hali |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Eğilme ve burulma altında şaft tasarımı |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
3 |
Kirişlerin çökme ifadeleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
4 |
Çökmenin integrasyonla bulunması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
5 |
Yayılı yük altında çökmenin hesabı |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
6 |
Tekil fonksiyonlar |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
7 |
Süperpozisyon metodu |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Hiperstatik sistemler |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
10 |
Hiperstatik sistemler |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
11 |
Tek yük altında iş-enerji metodu |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
12 |
İş=enerji ile deformasyonların hesaplanması |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
13 |
Önemli bir uygulama: Darbe yükü etkisi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
14 |
Stabilite ve kolonlar: Euler kolonları |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
15 |
Çelik kolonlar: Johnsson formülü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Beer, Johnston and DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw-Hill, 2006
Ders Notları
Hibbeler, Mechanics of Materials, Prentice Hall, 2008.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
1 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
1 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
1 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
2 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|