Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Strength Of Materials II

Dersin Kodu : ME 252

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Genel yükleme halinde gerilmeleri bulabilmek
Gerilmeler sonucu oluşacak şekil değiştirmelerin tespit edilmesi
Önemli bir fenomen olan stabilitenin ve kolon burkulmasının tanımı ve burkulma hesaplarının yapılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ME 154 Engineering Mechanics I ( Statics )
ME 257 Strength Of Materials I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel mukavemet kavramları ve yük analizini bir adım öteye taşımak ve şekl değiştirme (deformasyon) analizlerini yapmak.

Dersin İçeriği : Genel yükleme halinin analizi. Deformasyon bulma teknikleri: Doğrudan integrasyon, tekil fonksiyonlar, superpozisyon, enerji metotları. Kolonlar ve burkulma analizi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel yükleme hali İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
2 Eğilme ve burulma altında şaft tasarımı İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
3 Kirişlerin çökme ifadeleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
4 Çökmenin integrasyonla bulunması İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
5 Yayılı yük altında çökmenin hesabı İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
6 Tekil fonksiyonlar İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
7 Süperpozisyon metodu İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
8 Arasınav
9 Hiperstatik sistemler İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
10 Hiperstatik sistemler İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
11 Tek yük altında iş-enerji metodu İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
12 İş=enerji ile deformasyonların hesaplanması İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
13 Önemli bir uygulama: Darbe yükü etkisi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
14 Stabilite ve kolonlar: Euler kolonları İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
15 Çelik kolonlar: Johnsson formülü İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatımı
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Beer, Johnston and DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw-Hill, 2006
 Ders Notları
 Hibbeler, Mechanics of Materials, Prentice Hall, 2008.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 4
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 2
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 1
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 1
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 3
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 1
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 2
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5