Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computer Programming

Dersin Kodu : ME 198

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Algoritma mantığı
Programlama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel programlama ve öğrencilerin programlama diliyle program yazabilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği : Nesnel yönelimli programlama. C programlama diline giriş, C´de bir programı çalıştırma ve düzenleme. Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar. Seçmeli yapılar. Tekrarlı yapılar ve diziler. Fonksiyonlar. Göstergeler. Çok boyutlu diziler. C´de alt programlar. Örnek programlar.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Nesnel yönelimli programlama Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
2 C programlama diline giriş Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
3 C´de bir programı çalıştırma ve düzenleme. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
4 Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
5 Seçmeli yapılar. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
6 Tekrarlı yapılar ve diziler. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
7 Vize
8 Fonksiyonlar Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
9 Göstergeler Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
10 Çok boyutlu diziler. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
11 C´de alt programlar Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
12 Örnek programlar. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
13 Örnek programlar. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
14 Örnek programlar. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
15 Örnek programlar. Referans kitaplar Sözlü sunum ve uygulama
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  C++ programming cookbook Herb Schildt´s C++ programming cookbook / C++ (Computer program language) , Schildt, Herbert. McGraw-Hill, New York: c2008.
 Problem solving with C++: The object of programming/ C++ (Computer program language) . Savitch, Walter. Pearson Addison Wesley, Boston: 2005. Fifth Edition (International ed. )
 C++ common knowledge : essential intermediate programming/ C++ (Computer program language) , Dewhurst, Stephen C. Addison-Wesley, Upper Saddle River, N. J.: 2005.
 C++ programming : From Problem Analysis to Program Design / C plus plus programming. : Malik, D S. Course Technology, Boston, MA : c2009. Fourth Edition.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 12 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 1
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 1
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 1 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5