|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Programming |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 198 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Algoritma mantığı
Programlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel programlama ve öğrencilerin programlama diliyle program yazabilmesini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nesnel yönelimli programlama. C programlama diline giriş, C´de bir programı çalıştırma ve düzenleme. Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar. Seçmeli yapılar. Tekrarlı yapılar ve diziler. Fonksiyonlar. Göstergeler. Çok boyutlu diziler. C´de alt programlar. Örnek programlar.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nesnel yönelimli programlama
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
2 |
C programlama diline giriş
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
3 |
C´de bir programı çalıştırma ve düzenleme.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
4 |
Sabitler, değişkenler, tanımlamalar, durumlar
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
5 |
Seçmeli yapılar.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
6 |
Tekrarlı yapılar ve diziler.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
7 |
Vize
|
|
|
|
8 |
Fonksiyonlar
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
9 |
Göstergeler
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
10 |
Çok boyutlu diziler.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
11 |
C´de alt programlar
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
12 |
Örnek programlar.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
13 |
Örnek programlar.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
14 |
Örnek programlar.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
15 |
Örnek programlar.
|
Referans kitaplar |
Sözlü sunum ve uygulama
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
C++ programming cookbook Herb Schildt´s C++ programming cookbook / C++ (Computer program language) , Schildt, Herbert. McGraw-Hill, New York: c2008.
Problem solving with C++: The object of programming/ C++ (Computer program language) . Savitch, Walter. Pearson Addison Wesley, Boston: 2005. Fifth Edition (International ed. )
C++ common knowledge : essential intermediate programming/ C++ (Computer program language) , Dewhurst, Stephen C. Addison-Wesley, Upper Saddle River, N. J.: 2005.
C++ programming : From Problem Analysis to Program Design / C plus plus programming. : Malik, D S. Course Technology, Boston, MA : c2009. Fourth Edition.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
1 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
1 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
1 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|