|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Physics For Engineers |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 153 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ARİF ÖZBEK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı birim sistemlerinde kullanılan uzunluk ve kütle dönüşümlerini yapar Birbirinden bağımsız eksenlere göre cisimlerin hareketini açıklar Açısal ve çizgisel kavramları ilişkilendirir Denge kavramını açıklayabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri temel mühendislik fiziği konularında bilgi ile donatarak çeşitli fizik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Birim sistemleri, hız, newton kanunları, iş ve kinetik enerji, momentum ve kronumu, akışkan özellikleri, sıcaklık ve ideal gaz, ısı akışı ve termodinamiğin 1. kanunu, manyetik alan etkisi, faraday kanunu, manyetizma, alternatif akım |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş; Bir boyutlu hareket
|
Ders kitabı "Bölüm 1 ve 2"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
2 |
İki ve üç boyutlu hareket
|
Ders kitabı "Bölüm 3"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
3 |
Newton Kanunları
|
Ders kitabı "Bölüm 4"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
4 |
Newton Kanunlarının uygulamaları
|
Ders kitabı "Bölüm 5"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
5 |
İş ve kinetik enerji
|
Ders kitabı "Bölüm 6"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
6 |
Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
|
Ders kitabı "Bölüm 7"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
7 |
Momentum ve momentumun korunumu
|
Ders kitabı "Bölüm 8"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
8 |
Arasınav
|
|
|
|
9 |
Statik, Akışkanların özellikleri
|
Ders kitabı "Bölüm 11 ve Bölüm 16 "
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
10 |
Sıcaklık ve ideal gazlar
|
Ders kitabı "Bölüm 17"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
11 |
Isı akışı ve termodinamiğin birinci kanunu
|
Ders kitabı "Bölüm 18"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
12 |
Manyetik alanın etkileri
|
Ders kitabı "Bölüm 28"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
13 |
Faraday kanunu
|
Ders kitabı "Bölüm 30"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
14 |
Manyetizma
|
Ders kitabı "Bölüm 31"
|
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek).
|
|
15 |
Alternatif Akım |
Ders kitabı "Bölüm 33" |
Derste anlatım; ödev (değerlendirilmeyecek). |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Kitabı: Physics for Engineers and Scientists; Third Edition. Yazarlar: P.M. Fishbane, S.G. Gasiorowicz, S.T. Thornton. Yayıncı: Pearson-Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
2 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
3 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
1 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 125 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|