Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Mechanics I ( Statics )

Dersin Kodu : ME 154

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Vektör cebri (skaler ve vektörel çarpım, toplama ve çıkarma), kuvvet ve moment tanımı
Parçacığın ve rijit cismin dengesi
Ağırlık merkezi hesabı
Bağlar ve bağ kuvvetleri
Statikçe belirli taşıyıcı sistemlerin statik dengesi (çubuklar, Gerber kirişleri, kafesler, çerçeveler, kablolar, makinalar), kesit tesir diyagramları
Yayılı yükler ve hidrostatik kuvvetler
Virtüel iş hesabı, denge kavramı

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cisimlerde denge, Newton´un Kanunlarını öğretip bunları kullanmak; moment ve ağırlık merkezi kavramını öğretmek; sürtünmenin oluşturduğu kuvvet, kirişlerde dayanım ve bunlarla ilgili hesaplamaların yapılması mesleki anlamda karşılaşılacak problemlerin çözümü.

Dersin İçeriği : Mekanik prensipleri, birim sistemleri, vektörler, Noktaya ve eksene göre moment, kuvvet çiftleri, eşdeğer kuvvet sistemleri ve özel durumlar, yayılı yükler, cisimlerin ağırlık merkezleri, denge ve özel durum denklemleri, Mekanik yapı sistemleri: Kafesler, çerçeveler, makineler, kablolar. sürtünme kuvvetleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Maddesel noktaların statiği. Maddesel noktanın dengesi. Uzay kuvvetler sistemi Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
2 Maddesel noktaların statiği. Maddesel noktanın dengesi. Uzay kuvvetler sistemi Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
3 Maddesel noktaların statiği. Maddesel noktanın dengesi. Uzay kuvvetler sistemi Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
4 Maddesel noktaların statiği. Maddesel noktanın dengesi. Uzay kuvvetler sistemi Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
5 Rijit cisimler. Eşdeğer kuvvet sistemleri. Rijit cisimlerin dengesi. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
6 Arasınav
7 Rijit cisimler. Eşdeğer kuvvet sistemleri. Rijit cisimlerin dengesi. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
8 Rijit cisimler. Eşdeğer kuvvet sistemleri. Rijit cisimlerin dengesi. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
9 Yayılı kuvvetler. Ağırlık merkezleri. Taşıyıcı sistemler. Kiriş ve kablolar. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
10 Yayılı kuvvetler. Ağırlık merkezleri. Taşıyıcı sistemler. Kiriş ve kablolar. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
11 Yayılı kuvvetler. Ağırlık merkezleri. Taşıyıcı sistemler. Kiriş ve kablolar. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
12 Arasınav
13 Alanların ve kütlelerin atalet momentleri. Sürtünme. Virtüel iş. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
14 Alanların ve kütlelerin atalet momentleri. Sürtünme. Virtüel iş. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
15 Alanların ve kütlelerin atalet momentleri. Sürtünme. Virtüel iş. Kaynaklar Anlatıp, Uygulama
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ferdinand Beer, Jr., E. Russell Johnston, Elliot Eisenberg, Phillip Cornwell, David Mazurek, Vector Mechanics for Engineers: Statics (SI Units), 8th edition, Mc Graw Hill,2003
 Hibbeler, R.C Engineering Mechanics Statics SI 12th Edition, Pearson Prentice Hall, Singapore, 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5