|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Mathematics II |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 152 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi, Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türev ve integralin fiziksel ve matematiksel manasının açıklanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları, Belirli integralin uygulamaları. Kutupsal koordinatlar. Vektörler, matrisler (tanımı, türleri, toplam ve çarpma). Determinant hesaplamaları. Lineer denklemler ve çözümleri. Uzayda doğrular ve düzlemler. Koordinat eksen dönüşümü. Çok katlı integraller ve kullanımları. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Belirli İntegral ve Uygulamaları (Alan) |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
2 |
İntegral Uygulamaları (Hacim, Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı, Momentum…) |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
3 |
Kutupsal ve Parametrik Koordinat Sistemleri, |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
4 |
Kutupsal Koordinat Sistemi (Alan , Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı) |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
5 |
Genelleştirilmiş İntegraller |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
6 |
Arasınav |
|
|
|
7 |
Vektörler, Matrisler |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
8 |
Determinantlar |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
9 |
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
10 |
Homojen Lineer Denklem Sistemleri |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
11 |
Özdeğerler ve Özdeğer Vektörleri |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
12 |
Arasınav |
|
|
|
13 |
Uzayda Doğrular ve Düzlemler |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
14 |
Koordinat Eksenlerin Dönüşümü |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
15 |
Çok Katlı İntegraller ve Kullanımları |
Kaynaklar |
Anlatma, Uygulama |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Calculus and Analytic Geometry (Sherman K. STEIN, Anthhony BARCELLOS,McGraw-Hill, Inc.)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
5 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|