Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Mathematics II

Dersin Kodu : ME 152

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türev ve integralin fiziksel ve matematiksel manasının açıklanması

Dersin İçeriği : Alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları, Belirli integralin uygulamaları. Kutupsal koordinatlar. Vektörler, matrisler (tanımı, türleri, toplam ve çarpma). Determinant hesaplamaları. Lineer denklemler ve çözümleri. Uzayda doğrular ve düzlemler. Koordinat eksen dönüşümü. Çok katlı integraller ve kullanımları.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Belirli İntegral ve Uygulamaları (Alan) Kaynaklar Anlatma, Uygulama
2 İntegral Uygulamaları (Hacim, Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı, Momentum…) Kaynaklar Anlatma, Uygulama
3 Kutupsal ve Parametrik Koordinat Sistemleri, Kaynaklar Anlatma, Uygulama
4 Kutupsal Koordinat Sistemi (Alan , Yay Uzunluğu, Yüzey Alanı) Kaynaklar Anlatma, Uygulama
5 Genelleştirilmiş İntegraller Kaynaklar Anlatma, Uygulama
6 Arasınav
7 Vektörler, Matrisler Kaynaklar Anlatma, Uygulama
8 Determinantlar Kaynaklar Anlatma, Uygulama
9 Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümü Kaynaklar Anlatma, Uygulama
10 Homojen Lineer Denklem Sistemleri Kaynaklar Anlatma, Uygulama
11 Özdeğerler ve Özdeğer Vektörleri Kaynaklar Anlatma, Uygulama
12 Arasınav
13 Uzayda Doğrular ve Düzlemler Kaynaklar Anlatma, Uygulama
14 Koordinat Eksenlerin Dönüşümü Kaynaklar Anlatma, Uygulama
15 Çok Katlı İntegraller ve Kullanımları Kaynaklar Anlatma, Uygulama
16/17 Dönem sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Calculus and Analytic Geometry (Sherman K. STEIN, Anthhony BARCELLOS,McGraw-Hill, Inc.)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5