|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endüstride Bilg. Uyg. |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM424 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENK ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kurumsal Kaynak Planlama Yazılımlarını kullanabilme Veritabanı tasarımları hakkında bilgi sahibi olma Optimizasyon yazılımlarını kullanarak problem çözme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı endüstri mühendisliği öğrencilerine mesleki yaşamlarında karşılaşabilecekleri problemleri bilgisayar yazılımları ve çeşitli yazılım yaklaşımları yardımıyla çözebilme yeteneğini kazandırmaya yöneliktir. Derste her öğrencinin bilgisayar programlama ve algoritma geliştirme bilgisinin olduğu varsayılmıştır. Derste öğrenciler takım çalışması ile belirlenen bir projeyi gerçekleştirmesi beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
CASE ve Yazılım geliştirme ortamları, İş Zekası Sistemleri , Veri Tabanı (ORACLE, MSMSQL, MySQL, MySQL/PostGreSQL, SAP), Veri Tabanı ve İnternet Programcılığı (HTML, XML, ASP, PHP), MATLAP, MATLAB/SIMULINK, Genel Tekrar ve Proje Sunumları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
CASE ve Yazılım Geliştirme Ortamları-I |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
2 |
CASE ve Yazılım Geliştirme Ortamları-II |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
3 |
İş Zekası Sistemleri (Business Intelligence) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
4 |
Veri Tabanı-ORACLE (Business Intelligence) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
5 |
Veri Tabanı-MSMSQL (Business Intelligence) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
6 |
Veri Tabanı-MySQL/PostGreSQL (Business Intelligence) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
7 |
Veri Tabanı-SAP (Business Intelligence) |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Veritabanı ve İnternet Programlama-HTML |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
10 |
Veritabanı ve İnternet Programlama-XML |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
11 |
Veritabanı ve İnternet Programlama-ASP |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
12 |
Veritabanı ve İnternet Programlama-PHP |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
13 |
MATLAB |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
14 |
MATLAB/SIMULINK |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
15 |
Genel Tekrar ve Proje Sunumları |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Oracle Ders Notları, İrfan MACİT, Çukurova Üniversitesi,Adana, 2002
Demirkol, Z.,ASP İle Web Programcılığı ve Elektronik Ticaret, Mayıs 2002, İstanbul.
Karakas,U.,Bilgisayar Yazılımında Veri Yapıları ve Algoritmalar, Beta Mayıs 2000, İstanbul.
Yazıcı, A., ŞEKİHANOV, A., Oracle 8i SQL - PL/SQL - Developer 6, Atılım University Press 2001 Ankara.
Uysal,M., KARAHOCA, A., Bilgisayar Destekli Yazılım Tasarımı, Beta Yayın, 1996 İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
5 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
4 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
4 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
2 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
4 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
3 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|