Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilg. Bütünleşik Ürün Geliştir |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM425 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İRFAN MACİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu derste öğrenciler çizilen makine resminin imalata nasıl gönderileceğini öğrenir. İmalat resimlerinin bilgisayar bütünleşik ortamda nasıl üretileceğini öğrenir. İmalat resimlerinin nasıl tasarlanacağını öğrenir İmalat tasarım temel ilkelerini öğrenir. İmalat tasarım ilkelerinin bilgisayar bütünleşik yapılarda kullanımını öğrenir. Bilgisayar kontrollü tezgahlar hakkında bilgi sahibi olur. İmalat teknolojisi ile bilgisayar teknolojisini yakından tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrenciler imalat mühendisliğinde bilgisayar ile bütünleşik olarak parça tasarımı ve imalat resimlerinin oluşturulmasını öğrenmektedir. Tasarım konuları, teknik resim bilgilerine dayanarak üretilecek olan makine parçalarının çizilmesi esasına dayanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, bilgisayar bütünleşik imalar prensipleri, parça tasarımları, tasarım ilke ve esasları, parça işlem rotaları, imalat resimlerinin analizi, bilgisayar ile makine iletişimleri, çizilen makine resimlerinin imalatı, çizilen makine parçalarının bilgisayar kontrollü tezgahlara gönderme yöntemlerini içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım ve temel tasarım bilgileri. |
yok |
Konu anlatımı. |
|
2 |
Tasarımın imalattaki önemi. |
Konu ile ilgili ders notlarının okunması. |
Konu anlatımı. |
|
3 |
Bilgisayar destekli tasarıma giriş. |
Bilgisayar programlarnın kurulumu hakkında bilgi alma. |
Konu anlatımı ve bilgisayar programı tanıtımı. |
|
4 |
Bilgisayar destekli tasarımda temel prensipler. |
Bilgisayarlara programların kurulumu. |
Konu anlatımı ve bilgisayar programı tanıtımı. |
|
5 |
Bilgisayar destekli tasarımda temel prensipler (devam). |
Bilgisayarlara programların kurulumu. |
Konu anlatımı ve bilgisayar programı tanıtımı. |
|
6 |
Makine parçalarının tasarımına giriş. |
yok |
Konu anlatımı ve bilgisayar canlandırmaları. |
|
7 |
Üç boyutlu tasarım ve makine parçalarının tasarımını. |
Üç boyutlu tasarım ile ilgili videolarınb izlenmesi. |
Konu anlatımı ve bilgisayar canlandırmaları. |
|
8 |
Arasınav |
yok |
Uygulamalı sınav |
|
9 |
Bilgisayar programında temel tasarım yöntemlerinin uygulanması. |
yok |
Bilgisayarda uygulama geliştirme. |
|
10 |
Makine elemanlarının bilgisayar yardımı ile tasarlanması - I |
Üç boyutlu tasarım ile ilgili videolarınb izlenmesi. |
Bilgisayarda uygulama geliştirme. |
|
11 |
Makine elemanlarının bilgisayar yardımı ile tasarlanması - II |
Üç boyutlu tasarım ile ilgili videolarınb izlenmesi. |
Bilgisayarda uygulama geliştirme. |
|
12 |
Makine elemanlarının bilgisayar yardımı ile tasarlanması - III |
Üç boyutlu tasarım ile ilgili videolarınb izlenmesi. |
Bilgisayarda uygulama geliştirme |
|
13 |
Makine elemanlarının bilgisayar yardımı ile tasarlanması - IV |
Üç boyutlu tasarım ile ilgili videolarınb izlenmesi. |
Bilgisayarda uygulama geliştirme |
|
14 |
Montaj elemanlarının bilgisayar yardımı ile modellenmesi ve analizi. |
Montaj elemanlarının tasarım ile ilgili videoların izlenmesi. |
Bilgisayarda uygulama geliştirme |
|
15 |
Bilgisayar ve imalat makineleri arasında veri değişim yöntemleri. |
yok |
Bİlgisayar uygulaması. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Uygulamalı sınav. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
3 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
4 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
5 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
2 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
2 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
5 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
1 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
5 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
0 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
2 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|