Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Toplam Kalite Yönetimi

Dersin Kodu : ENM417

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kalitenin tanımını yapabilir ve kapsamını belirleyebilir.
Toplam kalite yönetimi ile kalitenin gelişim süreci evrelerini ayırt edebilir.
Kalite güvence sistemini tanımlayabilir ve özelliklerini bilir.
TKY uygulama araçlarını ve tekniklerini tanır ve uygulayabilir.
Kalite maliyetlerini hesaplayabilir.
Kalite güvence sistemini kurabilir.
EFQM mükemmellik modelini ve özdeğerlendirme kavramını tanır ve uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toplam kalite yönetimi felsefesini tanıtmak ve uygulayabilecek derecede bilgi vermek.

Dersin İçeriği : Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerinin ve bunların uygulnabilmesi için kullanılan sayısal yöntem ve tekniklerin anlatılması. Örnek uygulamaların incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kalite kavramı, genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi Kaynak okuma Anlatım, tartışma
2 Kalite guruları Kaynak okuma Anlatım
3 Toplam kalite yönetiminin (TKY) tanımı ve ilkeleri Kaynak okuma Anlatım
4 TKY ilkeleri Kaynak okuma ve araştırma Sunum
5 KAIZEN (Sürekli Gelişme) Kaynak okuma Sunum
6 Organizasyon kültürü kavramı Kaynak okuma Anlatım
7 Kalite (kalitesizlik) maliyetleri Kaynak okuma ve araştırma Anlatım
8 TKY´nin uygulanmasında kullanılan araç ve teknikler Araştırma Sunum
9 Ara sınav Hazırlık Yazılı sınav
10 TKY´nin uygulanmasında kullanılan araç ve teknikler Araştırma Sunum ve anlatım
11 Kalite güvence standartları Kaynak okuma Sunum
12 Kalite güvence standartları Araştırma Sunum
13 Kalite güvence el kitabının hazırlanması Araştırma Anlatım
14 Kalite güvence el kitabının hazırlanması (örnek uygulama) Araştırma Sunum
15 EFQM mükemmellik modeli ve özdeğerlendirme Kaynak okuma ve araştırma Sunum
16/17 Final sınavı Hazırlık Yazılı sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kavrakoğlu, İ. Toplam Kalite Yönetimi , KalDer yayınları
 Kalite ve Hayata İzdüşümleri, Türkay Dereli, Adil Baykasoğlu,Nobel Yayıncılık, 2003
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 2
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 1
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 1
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 5
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 2
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 3
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 2
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 4
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 3
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 3
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 4
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4