|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toplam Kalite Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ENM417 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kalitenin tanımını yapabilir ve kapsamını belirleyebilir.
Toplam kalite yönetimi ile kalitenin gelişim süreci evrelerini ayırt edebilir. Kalite güvence sistemini tanımlayabilir ve özelliklerini bilir. TKY uygulama araçlarını ve tekniklerini tanır ve uygulayabilir. Kalite maliyetlerini hesaplayabilir. Kalite güvence sistemini kurabilir. EFQM mükemmellik modelini ve özdeğerlendirme kavramını tanır ve uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toplam kalite yönetimi felsefesini tanıtmak ve uygulayabilecek derecede bilgi vermek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerinin ve bunların uygulnabilmesi için kullanılan sayısal yöntem ve tekniklerin anlatılması.
Örnek uygulamaların incelenmesi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kalite kavramı, genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi |
Kaynak okuma |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Kalite guruları |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
3 |
Toplam kalite yönetiminin (TKY) tanımı ve ilkeleri |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
4 |
TKY ilkeleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Sunum |
|
5 |
KAIZEN (Sürekli Gelişme) |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
6 |
Organizasyon kültürü kavramı |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
7 |
Kalite (kalitesizlik) maliyetleri |
Kaynak okuma ve araştırma |
Anlatım |
|
8 |
TKY´nin uygulanmasında kullanılan araç ve teknikler |
Araştırma |
Sunum |
|
9 |
Ara sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
10 |
TKY´nin uygulanmasında kullanılan araç ve teknikler |
Araştırma |
Sunum ve anlatım |
|
11 |
Kalite güvence standartları |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
12 |
Kalite güvence standartları |
Araştırma |
Sunum |
|
13 |
Kalite güvence el kitabının hazırlanması |
Araştırma |
Anlatım |
|
14 |
Kalite güvence el kitabının hazırlanması (örnek uygulama) |
Araştırma |
Sunum |
|
15 |
EFQM mükemmellik modeli ve özdeğerlendirme |
Kaynak okuma ve araştırma |
Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Hazırlık |
Yazılı sınav. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kavrakoğlu, İ. Toplam Kalite Yönetimi , KalDer yayınları
Kalite ve Hayata İzdüşümleri, Türkay Dereli, Adil Baykasoğlu,Nobel Yayıncılık, 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. |
2 |
|
2 |
Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. |
1 |
|
4 |
Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. |
5 |
|
5 |
Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. |
3 |
|
7 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. |
3 |
|
11 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
3 |
|
12 |
İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
|
13 |
İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. |
4 |
|
14 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|